تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۱
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۵۷۰۷۱
سرویس خبر : انرژی

پایانه‌های گاز طبیعی مایع در اروپا به‌سرعت پر می‌شوند

‌می‌متالز - واردات قابل توجه گاز طبیعی مایع توسط اروپا با هدف کاهش مصرف گاز روسیه، باعث شده پایانه‌های گاز طبیعی مایع در این قاره به‌سرعت پر شوند.

به گزارش می‌متالز، اروپا به‌دنبال تصمیم برای توقف واردات گاز از روسیه، در حال واردات مقادیر بالایی از گاز طبیعی مایع است. اروپا بر خلاف سال‌های گذشته، حالا یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای جریان گاز طبیعی مایع در دنیاست و آسیا را پشت سر گذاشته‌است. قیمت و تقاضا برای انرژی در اروپا به‌دنبال تصمیم این اتحادیه برای توقف هرچه سریع‌تر واردات گاز از روسیه بالا رفته‌است. در بحبوحه افزایش تقاضا، پایانه‌های گاز طبیعی مایع در اروپا به‌سرعت پر می‌شوند و به‌این‌ترتیب تعداد محموله‌هایی که می‌توانند وارد اروپا شوند محدود می‌شود.

واردات گاز به اروپا پس‌از توقف صادرات گاز روسیه به لهستان و بلغارستان در اوایل همین هفته افزایش چشمگیری داشته‌است و باعث شده قیمت گاز کمی پایین بیاید. اتحادیه اروپا قول داده کمک‌های لازم را به اعضایی که تحت تاثیر بحران اوکراین قرار گرفته‌اند انجام دهد و سطح ذخیره‌سازی خود را در پایان فصل گرمایش در زمستان افزایش داده‌است.

اروپا حتی قبل‌از حمله روسیه به اوکراین هم در پاییز، با بحران انرژی دست‌وپنجه نرم می‌کرد. سطح ذخایر گاز این قاره پایین آمده و تقاضای صنعتی به‌دنبال فروکش کردن بحران کرونا بالا رفته بود. جنگ اوکراین باعث شد اروپا در استراتژی انرژی خود تجدیدنظر کند. اتحادیه اروپا حالا طرح‌هایی برای کاهش دو سومی واردات گاز از روسیه تا پایان سال جاری میلادی و توقف کامل واردات از این کشور تا ۲۰۳۰ یا حتی ۲۰۲۷ ارائه داده‌است.

افزایش تقاضا برای گاز طبیعی مایع در اروپا در شرایطی که چین با قرنطینه‌های کرونایی مواجه است، همچنان اروپا را به مقصدی برتر برای محموله‌های گاز طبیعی تا پایان سال جاری یا حتی سال آینده میلادی تبدیل می‌کند. اتحادیه اروپا به‌دنبال پر کردن ذخایر گازی خود قبل از زمستان آینده است تا برای توقف احتمالی جریان گاز روسیه به کشور‌های این اتحادیه آماده باشد. مانند کاری که برای لهستان و بلغارستان انجام داد.

این استراتژی جدید انرژی اتحادیه اروپا باعث می‌شود قیمت گاز طبیعی و گاز طبیعی مایع طی چند سال آینده در همین حد بالا باقی بماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده