تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۵۹
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۴۳۷۲۰
سرویس خبر : انرژی

قیمت بالای گاز طبیعی هزینه برق در آمریکا را افزایش داده است

‌می‌متالز - افزایش قیمت سوخت مورد نیاز برای نیروگاه‌های تولید برق آمریکا که عمدتا گاز طبیعی است، قیمت عمده‌فروشی برق در این کشور را بالا برده است.

به گزارش می‌متالز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد افزایش قیمت سوخت مخصوصاً گاز طبیعی قیمت عمده‌فروشی برق در تمام مناطق آمریکا را در ۲۰۲۱ بالا برده‌است.

متوسط قیمت عمده‌فروشی برق در تمام قطب‌های اصلی تجارت آن در آمریکا در ۲۰۲۱ بالاتر از ۲۰۲۲ بوده‌است که دلیل آن افزایش قیمت سوخت مورد نیاز برای نیروگاه‌های تولید برق است. گاز طبیعی بیشترین سهم تولید برق آمریکا را در اختیار دارد و در ۲۰۲۰، ۴۰ درصد سوخت مورد نیاز برای تولید برق در این کشور را تشکیل می‌داده‌است.

علاوه‌بر قیمت بالاتر گاز طبیعی در ۲۰۲۱ نسبت‌به سال قبل‌از آن، یخ‌بندان و سرمای بیش‌از حد تگزاس در فوریه ۲۰۲۱ هم باعث افزایش قیمت عمده‌فروشی برق در چندین منطقه در آمریکا شد.

قبل‌از ۲۰۲۱، قیمت گاز طبیعی آمریکا به‌خاطر عرضه مازاد آن نسبتاً پایین بود. هزینه گاز طبیعی ارسال‌شده به نیروگاه‌های برق در ۲۰۲۰ به‌طور متوسط برابر با ۲.۴۰ دلار در هر بی‌تی‌یو ثبت‌شده است. اما در ۲۰۲۱ افزایش تقاضا در بحبوحه کاهش عرضه باعث بالا رفتن قیمت گاز طبیعی شد. قیمت تحویل گاز طبیعی به نیروگاه‌های برق از ۳.۱۹ دلار در ژانویه ۲۰۲۱ به ۵.۰۴ دلار در سه‌ماهه پایانی سال رسید؛ بنابراین به‌خاطر افزایش قیمت گاز طبیعی تمام مناطق آمریکا در ۲۰۲۱ شاهد افزایش قیمت عمده‌فروشی برق بودند.

برای مثال، متوسط قیمت برق در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ در بخش‌هایی از آمریکا برابر با ۴۵ دلار در هر مگاوات بر ساعت بود یعنی ۹۷ درصد افزایش نسبت‌به نیمه دوم ۲۰۲۰.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده