تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۴۷۵۶۰
سرویس خبر : انرژی

بی‌ثباتی بازار گاز طبیعی آمریکا به بالاترین حد طی ۲۶ سال گذشته رسید

می متالز - بی‌ثباتی بازار گاز در آمریکا در فصل اوج تقاضا برای گرمایش و سوخت نیروگاه‌های برق، به بالاترین رقم از اوایل ۱۹۹۶ رسیده‌است و خطر یخ زدن چاه‌های گاز و خاموشی‌های گسترده در تگزاس وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، بازار گاز طبیعی آمریکا از زمان ریاست‌جمهوری بیل کلینتون در نسل گذشته هیچ‌گاه تا این حد بی‌ثبات نبوده‌است.

قیمت گاز در آمریکا طی روز‌های اخیر روبه‌افزایش بوده، در هفته گذشته به بالاترین رقم رسیده بود و بعد در روز پنجشنبه ۱۱ درصد در نیویورک کاهش یافت. بی‌ثباتی بازار گاز در آمریکا به بالاترین رقم از اوایل ۱۹۹۶ رسیده‌است.

تاجران، ناظران و مقامات آمریکا از نزدیک شاهد طوفان زمستانی هستند که بیشتر آمریکای مرکزی را با یخ و برف پوشانده و دما را به‌شدت پایین آورده‌است. خاموشی‌ها در تگزاس روبه‌گسترش است و نگرانی در مورد یخ زدن احتمالی چاه‌ها و اختلال در عملکرد نیروگاه‌های برق بالا رفته‌است.

برخی چاه‌های گاز طبیعی در تگزاس و اوکلاهاما یخ‌زده و حدود ۵ درصد از کل تولید داخلی گاز در فصل اوج تقاضا برای گرمایش و سوخت نیروگاه‌های برق، متوقف‌شده است.

دراین‌بین، آمار دولتی نشان می‌دهد ذخایر گاز بیشترین کاهش را از فوریه ۲۰۲۱ داشته و ۲۶۸ میلیارد فوت‌مکعب در هفته گذشته کاهش یافته‌اند. ذخایر گاز آمریکا ۱۵ درصد کمتر از سطح سال گذشته هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده