تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۵۵۴۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارسال لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به دولت در اردیبهشت

‌می‌متالز - پیگیری‌ها از وزارت امور اقتصادی و دارایی نشان می‌دهد تا پایان اردیبهشت ماه لایحه دولت در خصوص ساماندهی مالیات‌ها به هیات دولت ارسال خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، از چند سال قبل یکی از دغدغه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان حوزه اقتصادی، موضوع مالیات بر عایدی سرمایه بوده است و این سؤال همواره مطرح می‌شد که چرا لایحه‌ای در این ارتباط به مجلس تقدیم نمی‌شود.

چندی پیش اعلام شد که وزارت امور اقتصادی و دارایی براساس پژوهش‌های انجام‌شده، به این نتیجه کارشناسی رسیده است که موضوع مربوط به مالیات بر عایدی سرمایه را در دل لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بگنجاند و به‌طور یکپارچه به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

لازم به ذکر است ۲ سال قبل وزیر پیشین اقتصاد با اعلام خبر تدوین لایحه مالیات بر فعالیت‌های اختلال‌زا در وزارت اقتصاد و ارائه آن جهت بررسی به دولت، از احتمال تقدیم آن به مجلس تا انتهای مهر ماه سال جاری خبر داد.

اما تازه‌ترین پیگیری‌ها از وزارت اقتصاد نشان می‌دهد تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ لایحه دولت در خصوص ساماندهی مالیات‌ها به هیات دولت ارسال خواهد شد. در این لایحه مالیات بر عایدی سرمایه (CGT)، مالیات بر مجموع دارایی‌ها (PIT) و... گنجانده شده است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده