تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۵۵۵۵۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آتش‌سوزی گسترده در کارخانه آلومینیوم پاکدشت مهار شد

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پاکدشت گفت: با تلاش عوامل آتش‌نشانی، آتش‌سوزی گسترده در کارخانه آلومینیوم پاکدشت بدون مصدوم مهار شد.

به گزارش می‌متالز، احمد تاجیک اظهار داشت: عوامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پاکدشت، ایستگاه خاتون‌آباد، حوالی ساعت ۱۶ امروز از وقوع آتش سوزی در یک کارخانه تولید آلومینیوم حوالی کانال آب شمالی مطلع و بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و با بررسی وضعیت محل آتش‌سوزی، نسبت به ایمن سازی منطقه اقدام کردند.

وی اظهار داشت: در بررسی وضعیت محل آتش‌سوزی مشخص شد که برای تولید آلومینیوم در این کارخانه، از فلز منیزیوم نیز استفاده می‌شود و به دلیل آن که این فلز قلیایی با آب واکنش سریع نشان داده و موجب انفجار و حریق بیشتر می‌شود، عوامل مجبور بودند که از برای اطفاء حریق از شیوه‌های دیگری استفاده کنند.

وی تصریح کرد: تیم عملیاتی گروه سی ایستگاه خاتون‌آباد با استفاده از پودر و ماسه خشک از رسیدن اکسیژن به منیزیم جلوگیری کرده و در مرحله بعد با استفاده از پودر فلکس موفق شدند تا پس از حدود یک ساعت، آتش را مهار کرده و از گسترش حریق به کارخانه‌های مجاور جلوگیری کنند.

تاجیک با بیان اینکه در این حادثه به هیچ فردی صدمه وارد نشد اظهار داشت: علت وقوع این آتش‌سوزی از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

تعداد بازدید : 4

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تهران

عناوین برگزیده