تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۲۵۵۵۶۸
سرویس خبر : انرژی

اجرای همزمان ۱۴ طرح توسعه ذخیره‌سازی گاز طبیعی در ایران

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از اجرای همزمان ۱۴ طرح توسعه ذخیره‌سازی گاز طبیعی در کشور خبر داد و تأکید کرد که قزل‌تپه، استثنایی‌ترین میدان هیدروکربوری کشور است.

به گزارش می‌متالز، رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به اجرای همزمان ۱۴ طرح توسعه ذخیره‌سازی گاز طبیعی در کشور، گفت: این طرح‌ها افزون بر پراکندگی جفرافیایی در پهنه کشور از نظر سطح فناوری مورد نیاز و پیچیدگی عملیات، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند چه آنکه ذخیره‌سازی در گنبد نمکی و مخزن آبی برای نخستین‌بار در کشور انجام می‌شود و میدان قزل‌تپه نیز به لحاظ دما و فشار، استثنایی‌ترین میدان هیدروکربوری کشور است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران افزود: توسعه چنین میدان‌هایی مهارت مهندسان ایرانی در توسعه مخزن را به شکل قابل‌توجهی ارتقا می‌دهد و سبب تجمیع دانش و فناوری در کشور می‌شود بنابراین برای فعالیت در این عرصه‌ها نیاز به جذب متخصصان خبره و کارآزموده داریم که پروژه‌های راهبردی را با بهره‌وری بالا مدیریت و اجرا کنند.

نوشادی با اشاره به اهمیت اجرای به‌موقع طرح‌های ذخیره‌سازی و تأکید نهاد‌های بالادستی کشور در این باره، خواستار تخصیص منابع انسانی مورد نیاز برای تحقق تعهد‌ها در زمان مقرر شد.

همچنین، مهدی ذوقی، مدیر منابع انسانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران نیز درباره مباحث مطروحه در این نشست، گفت: افزون بر بررسی ابعاد و ضرورت‌های بازنگری ساختار سازمانی، کیفی‌سازی سازمان و پایه سمت‌های کنونی، مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت و به‌طور حتم برگزاری چنین نشست‌هایی، ایجاد زبان مشترک بین اقدام‌ها و فعالیت‌های شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با مدیران برنامه‌ریزی و مهندسی ساختار ستاد ملی گاز را در پی دارد.

وی درباره دستاورد‌های این نشست، توضیح داد: مدیران ستادی بیش از پیش در جریان اقدام‌های بازوی اجرایی صنعت گاز قرار گرفتند و نسبت به وسعت فعالیت‌های در حال اجرا و کمبود منابع انسانی مورد نیاز و متناسب نبودن ساختار کنونی، دید بهتری پیدا کردند.

مدیر منابع انسانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اهم توضیحات ارائه‌شده در این نشست را شامل اقدام‌های انجام شده در حوزه خطوط لوله، بهینه‌سازی انرژی در تاسیسات شرکت ملی گاز، اجرای همزمان ۱۴ طرح ذخیره‌سازی و صدور خدمات فنی و مهندسی برشمرد و ادامه داد: با توجه به رویکرد نو شرکت برای ورود به عرصه اجرای پروژه‌های برون‌مرزی، پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا ساختار متناسب با آن ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده