تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۷
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۵۵۵۷۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
حسینی‌کیا نشست امروز کمیسیون صنایع را تشریح کرد

بررسی سوالات از وزیر صمت/ کیفیت و قیمت خودرو و گرانی فولاد محور سوالات

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی سوالات نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی کیا در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۳۰ فروردین ماه) کمیسیون متبوعش، به حضور رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست امروز سوالات نمایندگان از وزیر صمت بررسی شد، افزود: سوال نخست جلال محمودزاده درخصوص ضرورت ساماندهی جاده‌های دسترسی به معادن بود که فاطمی امین توضیحاتی درباره برنامه‌های وزارت صمت در این زمینه و پروژه‌های در دست انجام ارائه کرد و در نهایت به وزیر برای انجام اقدامات لازم مهلت داده شد.

وی با بیان اینکه دومین سوال نماینده مهاباد درباره شهرک‌های صنعتی و مشکلات مربوط به آن بود که محمودزاده برای انجام اقدامات لازم به وزیر مهلت داد، اضافه کرد: صادرات مواد معدنی خام محور سوال بعدی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بود که براساس توضیحات ارائه شده، نماینده سوال کننده برای ارائه گزارشات لازم مهلت داد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه محمدرضا رضائی کوچی نیز وزیر صمت را درباره افزایش افسارگسیخته قیمت فولاد و سیمان طی ماه‌های گذشته مورد سوال قرار داد، تصریح کرد: وزیر صمت در پاسخ به این سوال مطرح کرد که وضع عوارض صادراتی یکی از راهکار‌های وزارت صنعت برای کنترل قیمت فولاد است در نهایت نماینده مردم جهرم از توضیحات ارائه شده قانع نشد.

وی به سوال حسین گودرزی از وزیر صمت اشاره کرد و ادامه داد: تصادف ۵۸ خودرو در بهبهان و بازنشدن کیسه هوای آن‌ها محور سوال نماینده درود بود که فاطمی امین توضیحاتی درباره برنامه‌های وزارت صمت برای توجه به استاندارد ارائه کرد. براساس توضیحات ارائه شده، مقرر است اقداماتی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ارزیابی کیفیت خودرو‌ها انجام شود که در نهایت نماینده سوال کننده از پاسخ‌های ارائه شده قانع نشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: سوالات بعدی را کمال حسین پور نماینده پیرانشهر درباره ساماندهی راه‌های دسترسی به معادن، توسعه شهرک‌های صنعتی و توجه به کیفیت خودرو مطرح کرد و وزیر توضیحاتی ارائه داد و که نماینده سوال‌کننده برای انجام اقدامات لازم و ارائه گزارشات مناسب به فاطمی امین مهلت داد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به سوالات محمد کعب عمیر از وزیر صمت، اضافه کرد: پس از توضیحات آقای فاطمی امین، نماینده مردم شوش به وزیر برای انجام اقدامات مهلت داد.

وی افزود: در ادامه سیدمحمد مولوی سوالی مبنی بر اینکه برنامه وزارت صمت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی چیست، مطرح کرد که وزیر صمت توضیحاتی ارائه کرد؛ براساس اظهارات فاطمی امین ۳۰۰ واحد راکد تاکنون فعال شده و برنامه‌هایی نیز برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دست انجام است که در نهایت نماینده مردم آبادان از توضیحات ارائه شده قانع نشد.

حسینی کیا با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولید محور سوال دیگر نماینده آبادان بود، ادامه داد: وزیر صمت معتقد بود که برای تحقق این مهم باید به تقاضا، تامین مالی، سرمایه در گردش و... توجه شود که در نهایت، نماینده سوال کننده از توضیحات وزیر قانع نشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به سوال جلال رشیدی کوچی، توضیح داد: قیمت و کیفیت خودرو‌های داخلی محور سوال نماینده مرودشت بود به گفته وی خودروی ۲۰ هزار دلاری لوکس نیست، اما به علت تعرفه‌گذاری و.. پس از ورود به ایران چند برابر می‌شود که وزیر صمت توضیحاتی مبنی بر برنامه‌ریزی برای واگذاری خودروسازی‌ها و.. ارائه کرد که نماینده سوال کننده از توضیحات ارائه شده قانع نشد.

به گفته وی جعفر قادری درباره قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی وزیر صمت را مورد سوال قرار داد که پس از توضیحات وزیر، مهلتی ۳ هفته‌ای برای انجام اقدامات لازم به وزیر داده شد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح محور‌های سوالات غلامعلی کوهساری توضیح داد: برنامه وزارت صمت برای ارتقا صنعت استان گلستان و میزان حقوق دولتی معادن استان گلستان و محل هزینه کرد آن محور ۲ سوال نماینده رامیان بود که در نهایت به وزیر صمت برای انجام اقدامات و گزارشات لازم مهلت داده شد.

وی افزود: مشکلات موجود در خودروسازی‌ها مانند پیش فروش خودرو دیگر سوال کوهساری بود که نماینده رامیان از توضیحات وزیر قانع نشد.

حسینی کیا با اشاره به بررسی سوال سیدجلیل میرمحمدی میبدی از وزیر صمت در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن، گفت: سوال نماینده تفت و میبد درباره مشکلات معدن حوزه‌انتخابیه اش بود که پس از ارائه توضیحات به وزیر برای انجام اقدامات لازم مهلت داده شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده