تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۰۲
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۱۹۳۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم سبزوار در مجلس مطرح کرد:

قطعی برق بهانه‌ای برای سودجویی در افزایش قیمت سیمان/ کیسه ۶۵ هزارتومانی سیمان قابل پذیرش نیست

‌می‌متالز - بهروز محبی نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: عده‌ای سودجو و فرصت طلب فقط به دنبال سوءاستفاده از فضای موجود هستند و قطعی برق را هم بهانه‌ای برای سودجویی و افزایش قیمت‌ها در بخش سیمان کرده اند.

به گزارش می‌متالز، بهروز محبی نجم آبادی با انتقاد از گرانی اخیر سیمان، اظهار داشت: به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که قیمت سیمان به جهت قطعی برق افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: قیمت سیمان مشخص است و نباید قطعی مقطعی برق باعث شود که تا این حد گران شود. متاسفانه عده‌ای سودجو و فرصت طلب فقط به دنبال سوءاستفاده از فضای موجود هستند و قطعی برق را هم بهانه‌ای برای سودجویی و افزایش قیمت‌ها در بخش سیمان کرده اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعی برق باعث کمبود سیمان شده است، اما نباید تاثیری در افزایش قیمت آن داشته باشد و کسانی که قیمت سیمان را بالا بردند، قانون را زیر پا می‌گذارند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت و سازمان تعزیرات موظف هستند که جلوی این افراد دلال بایستند و ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم بپذیریم که سیمان کیسه‌ای شصت و پنج هزار تومان و یا بالاتر به فروش برسد.

محبی نجم آبادی اظهار داشت: تخلف واسطه گران در زمینه گرانی سیمان قطعی است و کارگزاران و تعزیرات باید به وظیفه قانونی خودشان عمل کنند و به شدت با کسانی که به این موضوع دامن می‌زنند، باید برخورد شود.

وی ادامه داد: همچنین ما شاهد گرانی فولاد هم هستیم و یک تصمیم جدی باید در زمینه فولاد گرفته شود و توقع این بود وزارت صمت یک تصمیم قاطع در قیمت‌گذاری فولاد اتخاذ کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فولادی که با انرژی ارزان و مواد اولیه و سنگ معدن بسیار ارزان و به یک سوم قیمت جهانی در اختیار شرکت‌های داخلی قرار می‌گیرد، به چه دلیل باید قیمت آن تا این حد بالا باشد؟ چرا ملت ما باید فولاد را معادل قیمت صادراتی بخرند و ما نمایندگان مجلس نقد جدی به این مساله داریم.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی قطعاً باید به این مسائل ورود کند و کمیسیون‌های انرژی و صنایع و معادن مجلس هم باید به طور ویژه به بحث گرانی شدید سیمان و فولاد ورود کنند تا هر چه سریعا این موضوع حل و قیمت این محصولات کاهش یابد.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده