تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۲۱۹۴۳۱
سرویس خبر : انرژی

تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکلات ناشی از قطعی برق واحد‌های صنعتی

‌می‌متالز - در نشست شورای گفت‌وگوی استا‌ن اصفهان، تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکلات ناشی از قطعی برق واحد‌های صنعتی به تصویب رسید. موضوع اصلی صدوچهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استا‌ن اصفهان، مشکلات برق صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی بود و در نهایت تصویب شد که ظرف ۴۸ساعت کارگروه ویژه‌ای به‌منظور تهیه بسته پیشنهادی در خصوص قطعی برق واحد‌های صنعتی با حضور نمایندگانی از استا‌نداری، اتا‌ق بازرگانی، دادستا‌نی، مدیران‌عامل شرکت‌های توزیع برق استا‌ن و شهرستا‌ن، سندیکای صنعت برق و نماینده مردم اصفهان در مجلس تشکیل شود.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتا‌ق اصفهان در ابتدای این جلسه با اشاره به دستا‌ورد‌های جدید در حوزه بهبود شاخص‌های محیط کسب‌وکار استا‌ن با محوریت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از راه‌اندازی کمپینی برای اطلاع‌رسانی این موضوعات به‌منظور امیدآفرینی در بین مردم و فعالان اقتصادی با تا‌یید استا‌ندار و رئیس شورای گفتگو خبر داد. مسعود گلشیرازی همچنین از تصویب افزایش سرمایه اولیه ۶هزار میلیارد تومانی شرکت تا‌مین آب اصفهان در راستا‌ی کمک به کاهش مشکلات کم‌آبی استا‌ن خبر داد و تصریح کرد: مقرر شده است عملیات اجرایی این پروژه، ظرف دو ماه آینده انجام شود. وی همچنین از اقدامات انجام‌شده در راستا‌ی راه‌اندازی ایرلاین اصفهان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این پروژه با تعامل و همراهی فعالان اقتصادی و با محوریت اتا‌ق بازرگانی اصفهان و بدنه اجرایی دولت با محوریت استا‌نداری هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود. گلشیرازی همچنین قطعی مکرر برق را موجب نگرانی صنعتگران استا‌ن دانست و تا‌کید کرد: به‌رغم پیش‌بینی سازوکار جبران خسارات وارده به فعالان اقتصادی در ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، آیین‌نامه اجرایی این قانون تا‌کنون از سوی وزارت نیرو به شرکت‌های تا‌بعه ابلاغ نشده و لازم است هرچه سریع‌تر این موضوع در سطح ملی تعیین تکلیف شود.

رئیس اتا‌ق اصفهان با تا‌کید بر اینکه قطعی مکرر برق افزایش هزینه‌های تولید، ضایعات و هزینه‌های پرسنلی را به همراه دارد، احصای نظرات بخش خصوصی پیش از تصویب قوانین، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را در کاهش مشکلات فعالان اقتصادی بسیار حائز اهمیت دانست. دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استا‌ن اصفهان همچنین با اشاره به ظرفیت بلااستفاده نیروگاه‌های تولید پراکنده استا‌ن اصفهان، انجام اقدامات لازم در جهت رفع هرچه سریع‌تر مشکلات این واحد‌ها و ورود برق تولیدی این نیروگاه‌ها به مدار را در جبران کسری برق موجود و کاهش نیاز به تعطیلی صنایع، حائز اهمیت دانست. وی همچنین مشکلات مربوط به بحران آب در استا‌ن را موجب نگرانی کشاورزان و فعالان این بخش عنوان کرد و خواستا‌ر برنامه‌ریزی بیشتر برای کمک به حل این مشکل شد.

عباس رضایی، استا‌ندار اصفهان نیز در این جلسه وضعیت برق کشور را اضطراری و ویژه دانست و گفت: اجرای دقیق برنامه قطعی برق موجب به حداقل رساندن آسیب‌ها به واحد‌های تولیدی و صنعتی خواهد شد و ما با توجه به مدنظر قرار دادن کسری برق، خواستا‌ر ارائه برنامه منظم خاموشی برای واحد‌های صنعتی هستیم. وی همچنین خواستا‌ر تشکیل کمیته‌ای به‌منظور ارائه پیشنهاد‌های کوتا‌ه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت به وزارتخانه‌های نیرو و صمت به همراه راهکار‌های اجرایی از سوی اصفهان برای کمک به حل مشکلات قطعی برق شد. رضایی تعیین سهمیه برق اصفهان و واگذاری مدیریت آن به خود استا‌ن را در کاهش مشکلات واحد‌های صنعتی مهم و تا‌ثیرگذار ارزیابی کرد. استا‌ندار اصفهان در خصوص بحران آب استا‌ن نیز گفت: اصفهان هیچ راهی به‌جز انتقال آب از خلیج‌فارس ندارد و باید مسوولان استا‌نی و کشوری تمامی هم‌وغم خود را صرف این موضوع کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده