تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۷
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۲۵۵۵۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۹۲ درصدی صادرات فارس در سال گذشته

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت فارس در کارگروه توسعه صادرات استان گفت: صادرات فارس در سال ۱۴۰۰ بر اساس مبدا گمرکات استان در حدود ۴۲۴ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۳۹۹، رشد ۹۲ درصدی ارزش داشته است.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا ایزدی افزود: البته نیازمند اصلاح فرآیند قانونی و حقوقی این موضوع در زمینه گمرک هستیم تا با تسهیل در تجارت و کاهش تشریفات اداری معمول، این افزایش ارزش دلاری و ریالی صادرات کالا تداوم پیدا کند.

وی در رابطه با اهمیت ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در فارس، بیان کرد: این پروژه از دهه هشتاد تاکنون در شیراز کلید خورده، اما متاسفانه پیشرفتی نداشته است، اما با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی این امر به صورت برنامه‌ریزی شده و هدفمند، عملیات اجرایی چندین پروژه پایانه صادراتی برای جبران ضعف‌های مدیریتی گذشته، آغاز شده است.

رئیس سازمان صمت فارس با تاکید بر بهره‌گیری از شعار سال در ارتقاء توان صادراتی این استان، عنوان کرد: دانش‌بنیان کردن تولید و اشتغال با ایجاد ارزش افزوده در محصولات و کالا‌های تولیدی و همچنین عرضه مناسب آن‌ها در بازار‌های داخلی و بین‌المللی و نیز روشمند و علمی کردن این موضوع در رشد اقتصادی تاثیر بسیار مطلوبی دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده