تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۰۲
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۵۵۸۰۴

انتقال کالا از راه آهن خواف - هرات به زودی از سر گرفته می‌شود

‌می‌متالز - با بازسازی قسمت‌های آسیب دیده خط آهن خواف - هرات، انتقال کالا از این طریق به زودی از سر گرفته می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رییس اداره راه‌آهن افغانستان گفت: با بازسازی قسمت‌های اسیب دیده راه آهن خواف - هرات، انتقال کالا از این مسیر به زودی از سر گرفته می‌شود.

تعداد بازدید : 1

بخت الرحمن شرافت با تاکید بر اهمیت راه آهن خواف - هرات افزود: بخش‌هایی از این راه آهن در منطقه روزنک افغانستان تخریب شده است که به زودی و پس از بازسازی، روند انتقال کالا از طریق این راه‌آهن حداکثر تا پایان ماه رمضان آغاز خواهد شد.

وی گفت: راه آهن خواف - هرات نقش مهمی در کسب درآمد برای افغانستان دارد به همین دلیل به زودی بخش‌های تخریب شده آن، بازسازی خواهد شد.

رئیس اداره راه آهن افغانستان گفت: قسمت سوم راه آهن خواف- هرات از منطقه چاه سرخ آغاز و تا منطقه روزنک هرات ادامه می‌یابد و قرار است همین مسیر پس از حفظ و مراقبت بر روی مسافران و کالا‌های بازرگانی بازگشایی شود.

عبدالکریم عظیمی رئیس اتاق صنایع و معادن کابل نیز با تاکید بر اهمیت این خط راه آهن در کاهش هزینه‌های حمل و نقل مواد خام کارخانه‌های صنعتی گفت: راه آهن هزینه انتقال کالا‌ها را کاهش می‌دهد و کارخانه‌های صنعتی می‌توانند از این طریق مواد خام خود را به بهای ارزان از دیگر کشور‌ها به افغانستان انتقال دهند.»

راه آهن خواف - هرات که جمهوری اسلامی ایران را از طریق افغانستان به چین متصل می‌کند، در صنعتی شدن ولایت هرات نیز اهمیت بسزایی دارد.

این خط راه آهن که با همکاری ایران و افغانستان احداث شده است آسیای میانه را از طریق افغانستان به جنوب آسیا متصل خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما 

عناوین برگزیده