تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۶
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۵۵۸۱۰

ورود ۱۷۰۰ محصول فناورانه پارک فناوری پردیس به بازار

‌می‌متالز - رییس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس با بیان اینکه، شرکت‌های پارک سال گذشته توانستند از خروج ۲۴۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کنند، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۷۰۰ محصول و فناوری تولید شده توسط فناوران پارک وارد بازار داخلی شده است.

به گزارش می‌متالز، میلاد صدرخانلو با بیان اینکه، در حال حاضر قریب به ۴۰۰ شرکت فناور در پارک فناوری پردیس فعالیت می‌کنند، افزود: در این مجموعه فناورانه دو بخش در ارتباط با شناسایی نیاز صنایع بزرگ فعال هستند و تلاش می‌کنند نیازمندی‌های اساسی صنایع بزرگ را بر اساس ظرفیت خود تامین کنند که این بخش‌ها شامل مرکز تجاری سازی و همچنین مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس است.

وی ادامه داد: در بخش تجاری سازی تلاش می‌شود بدنه عمدتا دستگاه‌های بزرگ دولتی به سمت ظرفیت شرکت‌های پارک هدایت شود و تمرکز بیشتر بر شرکت نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی پتروشیمی و شرکت برق باشد که تاکنون محصولات مختلفی با تعامل و همکاری دوجانبه بومی سازی و عرضه شده است.

رییس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس درباره وظیفه این مرکز اظهار داشت: این بخش در واقع شامل شرکت‌های فناوری است که بر اساس تشخیص نیاز خود محصولی را طراحی و تولید کرده اند و ممکن است لزوما بازار آن دولت نباشد که بازاریابی محصولات برای داخل و خارج از کشور که خریدار آن مشخص است و ممکن است محصولات واسطه‌ای باشد را عهده دار است.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد نیاز بخش‌های مختلف توسط شرکت‌های دانش بنیان پارک فناوری پردیس برآورده شده است، تصریح کرد: آخرین مشاهدات سامانه محصولات فناورانه تولیده شده که در لحظه عدد آن تغییر می‌کند بیانگر آن است که تاکنون بیش از ۱۷۰۰ محصول فناورانه متنوع مربوط به بخش‌های مختلف کشور تولید و هم اکنون توسط دولتی ها، شرکت‌های واسط و خریداران خرد در حال استفاده است.

ورود ۱۷۰۰ محصول فناورانه پارک فناوری پردیس به بازار

صدرخانلو درباره چند محصول مهم فناورانه پارک فناوری پردیس بیان کرد: بحث بیماران دیالیزی در بسیاری از کشور‌ها به عنوان یک معضل مطرح است. یکی از شرکت‌های مستقر در پارک موفق به طراحی و بومی سازی دستگاه دیالیز شد و امروز نه تنها قادر به تامین تمام نیاز‌های مراکز درمانی کشور هستیم بلکه به صادرات این دستگاه به کشور‌های مختلف از جمله افغانستان و عراق ورود کرده ایم.

وی اضافه کرد: سال گذشته یکی از دارو‌هایی که به کاهش چشمگیر عوارض کرونا کمک کرد و اثربخش بود، توسط فناوران فعال در پارک فناوری پردیس تولید و پس از اخذ تاییدیه‌های علمی به بازار عرضه شد.

رییس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس همچنین یادآور شد: داروی درمانی میگرن که در دنیا بی نظیر است توسط یک شرکت فناور مستقر در پارک فناوری پردیس تولید شد و واقعا مشابه خارجی ندارد.

وی با بیان اینکه گستره محصولات فناورانه شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس وسیع و متنوع است، با ذکر مثالی دیگر، از طراحی و تولید دوربین‌های کنترل سرعت توسط فناوران این مجموعه خبر داد و گفت: تا چند سال پیش دوربین‌های کنترل سرعت در حوزه حمل و نقل جاده‌ای از خارج از کشور وارد می‌شد، اما با ورود فناوران پارک فناوری پردیس به این حوزه این دوربین‌ها تولید و امروز بخش عظیمی از نیاز‌های کشور تامین شده است.

صدرخانلو در پاسخ به میزان اثربخشی محصولات پارک در رونق اقتصادی کشور گفت: سال گذشته شرکت‌های پارک توانستند از خروج حدود ۲۴۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کنند.

رییس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس تاکید کرد: شرکت‌های پارک فناوری پردیس در تولید و عرضه محصولات فناورانه مختلف پیشگام و حتی جریان ساز بوده اند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده