تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۲۵۵۸۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مهار قیمت سنگ آهن چین همزمان با افزایش محدودیت‌های کووید – ۱۹

‌می‌متالز - به گزارش منابع خبری، در حالی که در دو هفته گذشته قیمت سنگ آهن چین در بورس کالای دالیان تقریباً بدون تغییر باقی مانده بود، قیمت این محصول این بار حدود ۱.۱۳ درصد کاهش یافت.

ارزیابی میزان تغییر قیمت محصولات فلزی از جمله سنگ آهن چین

به گزارش می‌متالز، بر اساس داده‌های منتشر شده، از ۱ تا ۸ آوریل معاملات آتی سنگ آهن نسبت به هفته ۲۵ مارس تا ۱ آوریل با کاهش ۰.۸ درصدی به قیمت ۹۱۸.۵ یوان در تن (در حالی که نرخ ارز بانک ملی اوکراین در ۱۵.۰۴.۲۰۲۲ برابر یا ۱۴۴.۱ دلار در هر تن بود) رسید. همچنین در روز جمعه (۱۵ آوریل) قیمت سنگ آهن در حدود ۹۱۵.۵ یوان در تن (۱۴۳.۶۹ دلار در هر تن) ارزیابی شد.

همچنین، قیمت سایر محصولات فلزی در بنادر چین به دلایل متعددی از جمله انتظار تصمیم کمیسیون توسعه ملی و اصلاحات که ممکن است در نرخ ذخایر بانکی تجدیدنظر کند و انتظار کاهش محدودیت‌های «کرونا»، تغییری نکرده است.

در همین حال، بیشتر مناطق شرقی چین محدودیت‌های حمل و نقل را اعمال می‌کنند. اگرچه فعالان بازار انتظار دارند که به زودی این محدودیت‌ها برداشته شود.

برخی از مناطق شمال و شمال شرق چین میزان این محدودیت‌ها را کاهش داده اند که می‌تواند در کوتاه مدت از تقاضا و تولید فولاد خام حمایت نماید.

طولانی شدن صف انتظار کشتی‌های تخلیه نشده در بنادر چین

به نقل از منابع خبری، در اواسط هفته تعداد کشتی‌هایی که در بنادر چین در انتظار تخلیه بودند به ۴۸۰ کشتی رسید.

دلیل طولانی شدن فرآیند تخلیه کشی‌ها در بنادر چین محدودیت‌های کووید – ۱۹ است.

در همین حال، به دلیل این محدودیت‌ها در بنادر، تعداد کافی لودر و راننده کامیون برای حمل محموله‌های تحویلی به بنادر و همچنین تعداد مورد نیاز خدمه برای تهیه و تدوین اسناد مربوطه وجود ندارد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده