تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۵۵۹۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دادوستد ۱۹.۶ میلیون گواهی سپرده کالایی

شیشه به رتبه سوم معاملات بورس کالا صعود کرد

‌می‌متالز - در معاملات گواهی سپرده کالایی در هفته گذشته بیش از ۱۹ میلیون گواهی معامله شد که گواهی سپرده شیشه جام با معامله ۳۱۷ هزار قرارداد روبه رو بود که توانست از نظر حجم به رتبه سوم صعود کند.

به گزارش می‌متالز، ۱۹ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۷۴۱ گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۳۲۴ میلیارد و ۱۷۷ میلیون تومان در هفته پایانی فروردین ماه ۱۴۰۱ در بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب سیمان و زعفران نگین بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان دارایی‌های پایه رقم زدند.

در هفته‌ای که گذشت، ۴ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۷۲۰ گواهی سپرده زعفران نگین به ارزش تقریبی ۱۶۶ میلیارد و ۷۵ میلیون تومان در بازار معامله شد و به تنهایی بیش از ۵۱ درصد از ارزش معاملات و نزدیک به ۲۳ درصد از حجم کل اوراق دادوستد شده در بازار را به خود اختصاص داد و از نظر ارزش معاملات جایگاه نخست را کسب کرد و از نظر حجم دوم شد.

۹۳۲ هزار و ۸۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز به ارزش بیش از۱۲۳ میلیارد و ۷۷۶ میلیون تومان خرید و فروش شد تا این دارایی پایه با کسب سهم بیش از ۳۸ درصدی در جایگاه دوم معاملات از نظر ارزش قرار گیرد. این دارایی پایه جایگاه سوم معاملات از نظر حجم اوراق معامله شده را نیز از آن خود کرد.

ارزش معامله ۳۱۷ هزار و ۷۹۰ گواهی سپرده شیشه نیز به رقم ۲۴ میلیارد تومان بالغ شد تا این دارایی پایه با کسب سهم ۷.۴ درصدی از ارزش کل معاملات مقام سوم را به دست آورد.

معامله ۱۳ میلیون و ۹۰۷ هزار گواهی سپرده سیمان به ارزش حدود ۸ میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومان این دارایی را در جایگاه نخست معاملات از نظر حجم قرار داد؛ به طوری که نزدیک به ۷۱ درصد از حجم کل اوراق معامله شده در بازار بر پایه این دارایی بود.

دادوستد ۱۹ هزار و ۸۳۷ گواهی سپرده برنج طارم نیز به رقم بیش از یک میلیارد و۳۷۲ میلیون تومان در این هفته به ثبت رسید.

همچنین در این هفته تعداد ۳۵۹۴ گواهی سپرده کالایی نیز در مجموع بر پایه سه دارایی زیره سبز، پسته و نخود در حالی معامله شد که با ارزش بیش از ۴۰۶ میلیون تومان در بازار مالی بورس کالای ایران روبه رو شد.

منبع: کالاخبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده