تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۴۳
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۲۵۶۰۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۵۰۰۰ شغل مستقیم با بهره داری ۱۲۶ طرح صنعتی امسال در استان گیلان ایجاد می‌شود

۵۰۰۰ شغل مستقیم با بهره داری ۱۲۶ طرح صنعتی امسال در استان گیلان ایجاد می‌شود
‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی بر ۱۲۶ طرح صنعتی در گیلان پیش‌بینی می‌شود اشتغال قریب بر ۵ هزار نفر در استان به صورت مستقیم فراهم شود.

به گزارش می‌متالز، تیمور پورحیدری، درباره اقدامات سازمان صمت گیلان جهت احیای صنایع راکد اظهار داشت: سازمان صمت استان گیلان برای فعال کردن صنایع استان ابتدا اقدام به تشکیل کمیته اجرایی برای شناسایی واحد‌های صنعتی در سه قالب فعال، نیمه فعال و راکد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: برنامه‌ریزی و نشست در راستای شناسایی موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی از قبیل کمبود نقدینگی، نوع محصول تولیدی، بازار‌های هدف، مواد اولیه و مشکلات بانکی و بیمه‌ای از دیگر برنامه‌های سازمان در این زمینه است.

وی با اشاره به تعامل سازمان صمت استان با سایر دستگاه‌ها در جهت حل موانع پیش روی صنایع استان ابراز داشت: پیرامون برطرف کردن مشکل واحد‌های صنعتی استان، کارگروه‌های مختلف با دستگاه‌های مختلف نظیر بانک‌ها، محیط زیست و قوه قضائیه برگزار می‌شود.

پورحیدری تقویت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را از دیگر دستور کار‌های سازمان صمت گیلان جهت فعال ساختن واحد‌های صنعتی خواند و افزود: تجمیع کمیته انواع تسهیلات ذیل کارگروه مذکور و هدایت واحد‌های تولیدی به سمت بانک‌ها از طریق زنجیره تأمین مالی به منظور رفع مشکل نقدینگی نیز در دستور کار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در تشریح آخرین وضعیت برنامه سازمان صمت گیلان در زمینه بهره‌برداری ۱۲۶ طرح صنعتی نیمه تمام تا پایان سال در استان اظهار داشت: این طرح‌ها در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی به وضعیت پیشرفت کار در برخی از واحد‌های این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی از این واحد‌ها تأسیسات و ابنیه برخی از این طرح‌ها ساخته شده و جانمایی کف‌سازی محل نصب ماشین‌آلات نیز آماده شده است و واحد‌های مذکور اکنون منتظر خرید، نصب ماشین‌آلات، مواد اولیه و تست تولید هستند.

پورحیدری در پاسخ به سوالی درباره میزان سرمایه‌گذاری انجام شده بر روی این ۱۲۶ طرح صنعتی و میزان اشتغالزایی آنان در استان عنوان داشت: با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی که در این طرح‌ها انجام شده پیش‌بینی می‌شود اشتغال قریب بر ۵ هزار نفر در استان به صورت مستقیم فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان درباره هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی استان گیلان بیان کرد: صادرات غیرنفتی استان گیلان سال ۹۹ حدود ۶۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده بود که این میزان هدف‌گذاری در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۷۲۰ میلیون دلار برنامه‌ریزی شد.

وی به میزان تحقق این سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: به همت تجار و بازرگانان گیلانی این هدف به رقم ۷۳۰ دلار تحقق پیدا کرد و هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی استان برای سال ۱۴۰۱ نیز در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی توسط استاندار با رعایت معیار‌های صادراتی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده