تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۵۶۱۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حمایت از واحد‌های فرآوری معادن در سمنان/ معادن راکد ساماندهی می‌شوند

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان سمنان از حمایت واحد‌های فرآوری معادن استان در راستای ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی خبر داد و گفت: ساماندهی معادن راکد و شفافیت در زمینه واگذاری آن‌ها از اقدامات بزرگ دولت است.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه‌دل مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان صبح امروز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان سمنان اظهار کرد: ما از بهره‌بردارانی که قصد دارند در کنار معادن خود واحد فرآوری ایجاد و اشتغال و ارزش‌افزوده ایجاد کنند، حمایت می‌کنیم.

وی ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضع صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: معادن سرمایه این استان هستند و مزیت نسبی استان معادن آن است که می‌توانند توسعه پایدار ایجاد کنند و محور توسعه استان قرار گیرند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: یکی از اقدامات بزرگ دولت در بخش معادن، ساماندهی معادن راکد و شفافیت در زمینه واگذاری معادن است که در این خصوص معادنی که بلوکه می‌شوند، در اختیار اداره کل قرار می‌گیرند و از طریق مزایده و فراخوان در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد و در آن هیچ دخل و تصرف انسانی انجام نمی‌شود.

تشنه‌دل با اشاره به آخرین وضع صنعت استان سمنان افزود: در سال گذشته در بخش رونق تولید و پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی، استان سمنان رتبه نخست کشوری را داشت که اگر چنین گفتمان و فضایی در استان انجام گرفته، در سایه یک کار جمعی و با تلاش همه دستگاه‌های ذی‌ربط صورت پذیرفته است.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم پیگیر شفافیت در نظام توزیع کالا است و با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت و با مشخص شدن مبادلات، قیمت‌ها، میزان و موجودی کالاها، شفافیت در اقتصاد ایجاد می‌شود و با اطمینان می‌توان بازار را کنترل کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده