تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۵۶۰۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رئیس اداره صمت نطنز: استعلام منفی ادارات مربوطه صدور مجوز معدن جدید را منتفی می‌کند

‌می‌متالز - رئیس اداره صمت شهرستان نطنز گفت: استعلام منفی ادارات مربوطه صدور مجوز معدن جدید را منتفی می‌کند.

به گزارش می‌متالز، این خبرگزاری در گزارشی تحت عنوان "نطنز در سیطره معادن/ نگرانی مردم منطقه از برداشت‌های غیرمجاز از معادن" از برداشت‌های غیرمجاز معادن در منطقه انتقاد شده بود و نسبت به آثار سوء آن هشدار داده بود.

این گزارش واکنش‌های مختلفی را از سوی مسوولان مربوطه به دنبال داشت از جمله علی نجاتیان، سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نطنز که نسبت به این گزارش واکنش نشان داده بود.

علی نجاتیان سرپرست اداره صمت شهرستان نطنز پیرامون تجاوز معادن به حریم روستا‌های بخش مرکزی نطنز اظهار داشت: در خصوص بحث فعالیت خارج از حریم معادن این مساله در حیطه اختیارات و وظایف سازمان محیط زیست و اداره منابع طبیعی است.

وی ضمن اشاره به بیان جزئیاتی از نهاد‌های مسوول و ناظر در امر فعالیت معادن افزود: نظر به اینکه محدوده‌های معادن به صورت نقطه‌ای و با نقاط utm از طرف ادارات مذکور به متقاضی واگذار شده تخطی از این مهم نیز بر عهده آن‌ها است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نطنز ابراز داشت: در خصوص معادن واگذار شده جدید هم سازمان صمت برابر مقررات در صورتی که پاسخ استعلام از دستگاه‌های ذیربط با پاسخ منفی روبرو شود صدور مجوز منتفی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده