تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۲۶
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۵۲۵۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صمت استان کرمان:

۶۴ درصد محدوده‌های معدنی کرمان غیرفعال است

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان با بیان اینکه جواز بیش از چهار هزار و ۶۰۰ معدن در این استان بلوکه و یا باطل شده است گفت: این آمار نشان می‌دهد ۶۴ درصد محدوده‌های معدنی کرمان غیرفعال شده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی حسینی نژاد افزود: در حال حاضر یکهزار و ۲۳ درخواست برای صدور مجوز معدن و ۶۳۸ درخواست پروانه اکتشاف در کرمان وجود دارد.

وی اظهار داشت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ محدوده معدنی فعال در این استان وجود دارد که برابر با ۳۶ درصد محدوده‌های ما است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان تصریح کرد: محدوده‌های معدنی غیرفعال باید تعیین تکلیف شود که در این زمینه باید ابتدا مجوز به سرمایه گذاران واگذار شود تا آن‌ها را فعال کنند.

وی ادامه داد: چهار مجوز از جمله درخواست ثبت محدوده، پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره برداری برای فعال سازی معادن استان کرمان نیاز است.

وی عنوان کرد: ماده ۱۰ قانون معادن برای پروانه اکتشاف تعیین تکلیف کرده که در این ماده قانون می‌گوید، معادن به مزایده گذاشته شود و عمده پروانه‌های ابطالی مربوط به پروانه‌های بهره برداری است که ماده ۲۶ هم بر مزایده این موارد تاکید دارد.

حسینی نژاد ادامه داد: درخواست ۲۰۶ محدوده معدنی را برای انجام استعلامات در سال گذشته به مرکز فرستاده‌ایم که فقط ۱۸ مورد مجوز واگذاری دریافت کردیم.

وی تاکید کرد: چهار هزار و ۶۰۰ محدوده معدنی در استان کرمان داریم که آن‌ها را نمی‌توانیم فعال کنیم مگر اینکه ماده ۲۶ تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود، پیشنهاد اصلاحی را به هیات دولت بفرستیم که اجازه سرمایه گذاری جدید در این معادن داده شود.

کرمان با دارا بودن بیش از ۴۰ درصد از فعالیت‌های معدنی کشور، بهشت معادن و یکی از استان‌های پیشرو در این حوزه محسوب شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده