تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۵۶۳۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد پرتقاضا می‌شود؟

‌می‌متالز - فولاد یکی از نماد‌های بنیادی و ارزنده بازار سرمایه است که می‌تواند از لحاظ قیمتی نیز پرتقاضا شود.

به گزارش می‌متالز، فولاد یکی از نماد‌های شاخص ساز بورس و یکی از نماد‌های سودساز بوده که توانسته eps تی تی ام خوب ۲۴۰۰ ریالی را بسازد، نسبت p بر e فولاد نیز به ارزندگی در محدوده ۵ رسیده که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند این نسبت می‌تواند در سال جدید حتی به محدوده ۴ نیز نزدیک شود.


تحلیل قیمتی


فولاد در تایم فریم ماهانه یک الگوی خوب صعود مثلث متقارن در ماه‌های قبل ساخته است که توانسته از این مثلث خارج شود، اما کندل ماه اخیر فولاد کندلی پرقدرت نبوده و برای تثبیت یک روند صعودی باید فولاد کندل پرقدرت را شاهد باشد وگرنه می‌تواند در این محدوده ۱۲۰۰ تا ۱۳۵۰ تومان نوسان کند.

فولاد پرتقاضا می‌شود؟


فولاد در ماه‌های قبل توانسته بود با کندل‌های جمع شونده به بالا یک الگوی خوب صعود را تکمیل کند، اما حجم معاملات کم در ۲ ماه اخیر و ایستادن پشت دروازه ۷۰ در اندیکاتور rsi باعث شده هنوز روند پرقدرتی برای صعود در این نماد شاهد نباشیم و کندل‌های این نماد به صورت اینگالف به سمت بالا نباشد.

فولاد پرتقاضا می‌شود؟



فولاد طبق تصویر بالا، اما در تایم فریم ماهانه یک الگوی صعودی در کانال را پیش برده، اما همانطور که مشخص است شیب این کانال برای صعود ملایم بوده و بیشترین مقاومت را نیز محدوده میدلاین کانال تشکیل می‌دهد که با مقاومت سطحی در نقطه ۱۳۰۰ تا ۱۴۵۰ همپوشانی دارد و در آن نقطه باید شاهد عرضه فولاد بوده و برای عبور از آن محدوده نیاز به تقاضای سنگین و یا همان کندل اینگالف به سمت بالا است. تصویر زیر را به دقت ببینید:

فولاد پرتقاضا می‌شود؟


همانطور که در بالا مشاهده کردید، عرضه‌ها در نقطه ۱۳۰۰ تومان در سهم فولاد شدت گرفته و آن هم به علت مقاومت خطی سنگین است. در تصویر زیر در تایم فریم هفتگی نیز این نوسان را مشاهده می‌کنید:

فولاد پرتقاضا می‌شود؟


فولاد در تایم فریم روزانه نیز دچار نوسان شده و تا زمانی که نقطه ۱۱۰۰ تومان را به سمت پایین نشکند نگرانی برای ریزش در آن وجود نخواهد داشت.

فولاد پرتقاضا می‌شود؟


۴۶ درصد سهامداران عمده فولاد حقوقی بوده و جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی فولاد در روز دوشنبه عبارت است از:


در محدوده منفی


خرید حقیقی: ۲ میلیون سهم
سرانه: ۱۲ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۳.۱ میلیون سهم
سرانه: ۱۳ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۱.۱ میلیون سهم
فروش حقوقی: ۲۵ هزار سهم


در محدوده مثبت


خرید حقیقی: ۲۸.۱ میلیون سهم
سرانه: ۲۲ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۴۱ میلیون سهم
سرانه: ۱۹ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۱۹.۲ میلیون سهم
فروش حقوقی: ۶.۲ میلیون سهم


مجموع خرید بزرگ حقیقی‌ها در روز دوشنبه

حجم: ۹.۶
ارزش: ۱۱.۷ میلیارد تومان

مجموع فروش

حجم: ۲.۶
ارزش: ۳.۲ میلیارد تومان

خرید‌های بزرگ حقیقی و خرید‌های حقوقی به سمت حمایت از فولاد بوده و حقیقی‌های خرد این نماد راعرضه کرده اند، اگر حمایت حقوقی در چند روز آینده به اندازه روز دوشنبه باشد باید کندل پرقدرت را در فولاد شاهد باشیم وگرنه فولاد می‌تواند در این ناحیه نوسان کند.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده