تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۱
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۵۶۵۹۴
سرویس خبر : انرژی

راه اندازی شهرک تخصصی قیرطبیعی گیلانغرب

‌می‌متالز - رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب گفت: از سال ۱۳۹۴ راه اندازی شهرک تخصصی قیرطبیعی گیلانغرب را پیگیری کردیم و مطالعات نزدیک به ۳۰ میلیون تومان هزینه کردیم، اما به دلیل بی تفاوتی سازمان صنعت، معدن و تجارت راه به جایی نبردیم.

به گزارش می‌متالز، جهانبخش مرجانی گفت: اکنون نزدیک به هفت سال از آن زمان می‌گذرد و ما همچنان پیگیریم و واحد‌های خردایش قیرطبیعی هم آمادگی دارند در شهرک جدید مستقر شوند، زیرا محل فعلی هم مشکلات فراوانی دارد.

به گفته رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب همین حالا با وجود تاکیدات مدیران استان آثار مثبتی از راه‌اندازی این شهرک مشاهده نمی‌شود، مهمترین نکته بحث جانمایی این شهرک است که به گمان مسوولین محلی جانمایی شده، اما ۲۵ کیلومتر از محل فعلی استقرار واحد‌ها فاصله دارد که این امر تردد و هزینه‌های حمل و نقل را برای واحد‌ها بسیار زیاد خواهد کرد و به علاوه رفت و آمد نیروی کار نیز دشوار خواهد بود.

محلی که تعیین می‌شود باید جانمایی مناسبی خصوصا از نظر راه دسترسی داشته باشد تا واحد‌های خردایش قیرطبیعی بتوانند در آن مستقر شوند.

فعلا کار در همین مرحله باقی مانده و راه به جایی نبرده است.

نزدیک به ۴۰ کارگاه خردایش قیرطبیعی پراکنده در گیلانغرب وجود دارد که زمین مورد نیاز این واحد‌ها ۳۰ تا ۴۰ هکتار است و بسیاری از آن‌ها تمایل دارند در محل جدید مستقر شوند.

شهرک تخصصی قیرطبیعی می‌تواند نمادی برای قیرطبیعی در ایران باشد، با راه‌اندازی این شهرک همه فعالیت‌های مرتبط با این حوزه در یک نقطه متمرکز خواهد شد که مزایای فراوانی دارد و حتی می‌تواند به یک بارانداز صادراتی هم تبدیل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده