تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۵۶۷۳۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
احتمال قطعی برق

آلومینیوم، ۳۰۰مگاوات از برق استان را مصرف می‌کند

‌می‌متالز - نماینده مردم محلات و دلیجان: فقط شرکت آلومینیوم، ۳۰۰ مگاوات از برق استان مرکزی را مصرف می‌کند که این میزان نصف سهمیه استان است.

به گزارش می‌متالز، نشست مشترک مجمع نمایندگان استان مرکزی با استاندار و تعدادی از مدیران کل استان در شهرستانی محلات برگزار شد.

در این نشست که با حضور مجمع نمایندگان استان، استاندار و تعدادی از مدیران کل برگزار شد، در خصوص مسائل اساسی کشور، چالش‌های موجود در استان و همفکری برای جستجوی راهکار این چالش‌ها بحث و گفتگو شد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس در خصوص این نشست مشترک گفت: این نشست‌ها به صورت دوره‌ای هرچند وقت یکبار برگزار می‌شود و هدف از آن هم اندیشی در مورد مسائل اساسی کشور و همچنین هم فکری در مورد مباحث و چالش‌های موجود در استان و جستجو برای یافتن راهکار این چالش‌هاست.

حجت‌الاسلام سلیمی افزود: گاهی اوقات در گوشه و کنار استان به دلایلی بعضی از امور معطل مانده و یا با تاخیر به پیش می‌رود که برای سرعت دادن به این امور باید هم اندیشی شده و همه با هم برای پیگیری امور به میدان بیایند.

او اضافه کرد: از جمله اهداف این نشست این است که هم برای پیگیری مسائل کلان استان و هم در سطح ملی هماهنگی‌هایی بین خودمان داشته باشیم تا با هماهنگی بیشتر مسائل را پیگیری کنیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش بارندگی، یکی از مسائلی است که امروز با آن مواجه هستیم بحث آب و قطعی برق در استان است.

سلیمی تصریح کرد: فقط شرکت آلومینیوم، ۳۰۰ مگاوات از برق استان ما را مصرف می‌کند که این میزان نصف سهمیه استان مرکزی است که باید راهکاری برای کمبود برق در صنایع و مصرف خانگی اتخاذ کنیم؟
او در انتها تاکید کرد: یکی از نکاتی که امروز با آن مواجه هستیم واگذاری پهنه‌های معدنی به افراد خاص می‌باشد که این پهنه را عده‌ای خاص گرفته و به عموم مردم اجازه ورود نمی‌دهند. در خصوص این مسائل مباحث مفصلی در این نشست مطرح و تصمیم‌گیری شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده