تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۵۶۷۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر کارخانه سیمان باقران مطرح کرد؛

صادرات؛ مهمترین مشکل کارخانه سیمان باقران

‌می‌متالز - سبحانی پور گفت: در حال حاضر کارخانه سیمان باقران با تمام ظرفیت در حال کار است و مهمترین مشکل این کارخانه بحث صادرات سیمان است.

به گزارش می‌متالز، سبحانی‌پور مدیر کارخانه سیمان باقران در اولین جلسه شورای اداری شهرستان درمیان در سال جاری، اظهار کرد: کارخانه سیمان باقران در سال ۹۶ با ظرفیت تولید یک میلیون تن سیمان در سال راه‌اندازی شده و در حال حاضر با تمام توان مشغول بکار است.

وی افزود: ۴۰۰ نیروی به طور مستقیم در این کارخانه مشغول بکار هستند.

مدیر کارخانه سیمان باقران بیان کرد: با توجه به بحث تولید و شعار سال گذشته و امسال، کارخانه سیمان باقران در سال گذشته در بحث تولید کلینکر از ابتدای راه اندازی کارخانه تا سال گذشته به ۹۰۰ تن جابجا شد.

سبحانی پور عنوان کرد: رکورد کارکرد کوره سیمان در بین کارخانه‌های تمام کشور طبق رصدی که سال گذشته انجام شده ۳۳۱ روز کارکرد کوره بوده است.

وی به برخی از مشکلات کارخانه اشاره و اظهار کرد: اولین مشکل قیمت تمام شده نهاده‌های مورد استفاده است؛ پنج برابر شدن قیمت گاز و افزایش قیمت برق از جمله این موارد است.

مدیر کارخانه سیمان باقران گفت: مشکل بعد عوراض گمرک ۸ درصدی است که برای صادرات در نظر گرفته شده که باعث شده بحث صادرات با توجه به صادرات محور بودن این کارخانه تحت تاثیر قرار بگیرد.

سبحانی پور بیان کرد: سال گذشته ۱۱۰ روز گاز کارخانه به طور کامل قطع بوده که در تمام این مدت از مازوت استفاده کردیم و هزینه مازوتی که سال گذشته در این مدت استفاده شده ۳۴ میلیارد تومان شده که اگر از گاز استفاده می‌کردیم ۱۰ میلیارد تومان هزینه داشت.

وی اظهار کرد: قیمت محصول تولید شده در کارخانه سیمان باقران با قیمت محصول کارخانه اصفهان که هر دو از یک جا مازوت تهیه می‌کنیم یکسان است در صورتی که مسیر تهیه مازوت برای اصفهان نزدیک است.

مدیر کارخانه سیمان باقران گفت: قیمت تمام شده سیمان باقران نسبت به سیمان اصفهان حدود ۴۰ درصد بالاتر است که باعث می‌شود در بحث هزینه‌های جاری خودش را نشان دهد.

سبحانی پور گفت: افزایش چشمگیر دستمزد یکی دیگر از مشکلاتی است که در سال جاری اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: تمامی این مسائل باعث شده سود نهایی محصولی که ما در کارخانه سیمان عرضه می‌کنیم به دلیل دوری از مناطق دسترسی به مازوت و مسائل فنی است که اگر مشکل فنی باشد باید از تهران و اصفهان پیگیری کنیم، بیشتر باشد.

مدیر کارخانه سیمان باقران گفت: یکی دیگر از مشکلات ما بحث ترانزیت صادرات است؛ ماشین‌ها باید آن طرف مرز بار را تخلیه کنند و با این اقدام صادرات با مشکل مواجه شده است.

سبحانی پور بیان کرد: با چند راننده و ماشین افغان که در بحث ترانزیت مشکل نداشتند برای انتقال بار از کارخانه تا مرز صحبت و مقرر شد سهمیه گازوئیل برای این ماشین‌ها در نظر گرفته شود که این اقدام انجام نشد و این تعداد راننده نیز همکاری ندارند.

وی افزود: در حال حاضر کارخانه سیمان باقران با تمام ظرفیت در حال کار است و مهمترین مشکل این کارخانه بحث صادرات سیمان است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده