تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۷
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۵۷۱۵۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
در جلسه امضای تفاهم نامه استانداری کردستان با شرکت ذوب آهن اصفهان مطرح شد:

این طرح، اقدامی موثر در جهت صنعتی شدن استان کردستان است/ اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر از نیرو‌های بومی در پروژه ذوب آهن کردستان

‌می‌متالز - تفاهم نامه سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره ارزش «سنگ آهن از اکتشاف و استخراج تا فرآوری کامل مواد معدنی» میان شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و استانداری کردستان امضا شد.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان پیش از ظهر امروز در جلسه امضای تفاهم نامه استانداری کردستان با شرکت ذوب آهن اصفهان و سرمایه گذاری کامل اکتشاف و استخراج تا فراوری کامل مواد معدنی که در خانه کرد سنندج برگزار شد اظهار داشت: برای رشد و اعتلای استان در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه اقتصاد با تاکید بر رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در استات و سهم بیشتر استان در تولید ناخالص داخلی نیازمند یک اقدامات موثر هستیم.

وی ادامه داد: داشتن ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، وجود مرز‌های رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان، منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد بانه –مریوان از مهمترین مزیت‌های این استان به ویژه در حوزه سرمایه گذاری است.

وی گفت: در کنار سرمایه گذاری‌ها و ایجاد اشتغالی که در دامنه‌ی بخش‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و بخش‌های خدمات داریم در بخش صنعت و معدن نیز نیازمند سرمایه گذاری‌های کلان هستیم که بتوانیم به عنوان پروژه‌های پیشران و حرکت آفرین زمینه‌های جهش را در استان فراهم کنیم.

وی افزود: امروز نگاه بسیار مثبت مدیر عامل ذوب آهن اصفهان و پیرو مذاکرات صورت گرفته‌ای که انجام شد خوشبختانه تفاهم نامه‌ای با عنوان مجموعه بزرگ کشور در تولید و اقتصاد انجام شد و امیدواریم در کمترین زمان این تفاهم نامه عملیاتی شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه انجام این فعالیت نیازمند شناسایی، واگذاری و اکتشاف است اضافه کرد: این تفاهمنامه اقدامی موثر در جهت صنعتی شدن استان کردستان است.

وی تاکید کرد: در بحث شناسایی ذخایر معدنی، هماهنگی با سازمان زمین شناسی کشور انجام شد تا از ۱۷ مرداد ماه عملیات ژئوفیزیک هوایی در منطقه اتفاق افتد و با بررسی عمق ۴۵۰ متری زمین تمام ذخایر شناسایی و بتوانیم اطلاعات جامع تری از ذخایری که در این پهنه داریم را بدست آوریم.

زارعی کوشا در پایان گفت: کردستان از جهات مختلف آمادگی جش بزرگ را خصوصا در حوزه اقتصاد دارد و امیدواریم با سفر رییس جمهور به کردستان بعضی از پروژه‌های مهم را که هدف گذاری شده است نهایی کنیم و در دولت اول آقای رییسی کردستان شاهد تحولی عمیق در حوزه‌های مختلف باشد.

پیش بینی اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر از نیرو‌های بومی در پروژه ذوب آهن کردستان

در ادامه این جلسه ایرج رخصتی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت:، چون کردستان دارای معادن غنی و مردمانی گرامی است و همچنین به دلیل امنیت بالا در این استان و حمایت‌های ویژه‌ای که از آن برخوردار خواهیم بود این سرمایه گذاری در سه فاز استخراج فراوری و دانه بندی، تبدیل کنسانتره و تولید مصالح ساختمانی انجام و امیدواریم تا سه سال آینده به نتیجه برسیم.

وی گفت: ذوب آهن اصفهان شرکت‌های زیر مجموعه‌ای با سهام صدرصدی خودش از جمله شرکت پویش معادن که در عرصه‌های معدنی کشور فعالیت ویژه دارد و آن را بلافاصله ماموریت می‌دهیم که در کردستان مستقر شوند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد سرمایه گذاری در این طرح انجام می‌شود افزود: اشتغالزایی پیش بینی شده در این پروژه ۱۵۰۰ نفر است که سعی ما و تاکید استاندار این است که از نیرو‌های بومی در این حوزه استفاده شود.

در پایان تفاهم نامه سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره ارزش «سنگ آهن از اکتشاف و استخراج تا فرآوری کامل مواد معدنی» میان شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و استانداری کردستان امضا شد.

منبع: خبرگزاری دانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده