تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۳
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۰۱۵۰۶

رشد ۷ برابری اعتبارات استان کردستان/ اتمام پروژه راه‌آهن مطالبه مردم از دولت است

‌می‌متالز - استاندار کردستان گفت: سال گذشته اعتبارات استان نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۷ برابری داشت.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور رئیس قوه قضائیه در استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و خیر مقدم خدمت مهمانان اظهار داشت: استان کردستان و مردم کُرد را ایرانی‌ترین اقوام ایران دانسته و هر کردی در هر جایی از این دنیا، ریشه ایرانی دارد.

وی سنندج را خواستگاه بزرگ قوم کُرد توصیف کرد و افزود: استان کردستان به رغم همه ظرفیت‌ها و مواهب خدادادی به دلایل مختلف یک محرومیتی را چشیده و همچنان از آن رنج می‌برد، البته خدمات بعد از انقلاب بیانگر آن است که در دوره جدید با وفاق و همدلی محرومیت‌ها را پشت سر گذاشت.

استاندار کردستان تصریح کرد: استان کردستان مظهر اتحاد شیعه، سنی و ترک بوده که خون بیش از ۵۴۰۰ شهید بومی و ۱۸ هزار شهید مهاجر از این دیار ریخته شده تا وجبی از این خاک دفاع مقدس به دست دشمن نیفتد.

وی با بیان اینکه تلاقی خون پاک شهدا مظهر یک وحدت گسست‌ناپذیر بوده و قدردانی از این دستاورد وظیفه همه ما است افزود: خوشبختانه برادری و همدلی در کردستان موج می‌زند، کردستان علی رغم اینکه همواره مورد طمع دشمنان بوده، اما بصیرت و غیرتمندی مردمان این دیار باعث خنثی شدن توطئه‌های آنان شده است.

زارعی‌کوشا بیان کرد: سال گذشته کردستان نیز همانند کشور درگیر اغتشاشات بود و بر خلاف آنچه که این استان مورد طمع و نقطه تمرکز دشمنان بود، اما با کمترین آسیب این دوران بسیار سخت را با سربلندی پشت گذاشتیم و در ۲۲ بهمن سال گذشته بیشترین حضور در راهپیمایی مربوط به این استان بود.

وی اظهار کرد: حضور پرشور مردم در برنامه‌های نوروزی و شور و نشاط همه و همه گواهی بر این مدعاست؛ توفیق در گرو وفاق و همدلی است، رویکردی که اولویت همه مسوولان استانی در همه قواست.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: مردم کردستان از گذشته‌ها مطالبات به‌حقی، اما حداقی داشته چرا که شان مردمان این دیار بسیار با ارزش‌تر و بالاتر از اینهاست که پروژه‌ای بیش از از دو دهه هنوز به اتمام نرسیده باشد.

وی با بیان اینکه اتمام پروژه آبرسانی از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج موجب رضایتمندی مردم شد عنوان کرد: مدیران باید با رویکرد جهادی پای کار باشند و دولت نیز نگاه رفع محرومیت و تبعیض مثبت را برای این دیار در نظر بگیرد کما اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان، اعتبارات خوبی به کردستان اختصاص یافت.

استاندار کردستان از رشد هفت برابر اعتبارات استانی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و ابراز داشت: همه این‌ها بیانگر نگاه مثبت دولت به استان است، امیدواریم مسیر رشد و اعتلای استان بیش از پیش طی شود.

وی اعلام کرد: کندی پیشرفت کریدور شمال جنوب، وضعیت آسفالت راه‌های روستایی که از کمترین کیفیت برخوردار است و اتمام پروژه راه آهن همدان-سنندج از جمله مطالبات مردمان کردستان است.

زارعی‌کوشا از رویکرد دستگاه قضایی در استان قدردانی کرد و یادآور شد: نوع تعامل و برادری رئیس کل دادگستری و شورای نظارتی بسیار ثابل تقدیر و گره‌گشا مشکلات بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده