تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۵۷۲۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

قیمت فولاد ضد زنگ چین با کاهش روبرو شد

‌می‌متالز - قیمت‌های داخلی و صادراتی فولاد ضد زنگ چین در هفته منتهی به چهارشنبه (۲۷ آوریل) به دنبال کاهش قیمت‌های آتی نیکل در بورس فلزات لندن کاهش یافت، با وجود این انتظار می‌رود تقاضا برای این محصول افزایش یابد.

ارزیابی بازار داخلی چین

به گزارش می‌متالز، قرارداد سه ماهه نیکل بورس فلزات لندن در روز چهارشنبه با قیمت ۳۳۲۰۰ – ۳۳۲۰۵ دلار در هر تن بسته شد که نسبت به قیمت ۳۳۷۲۵ – ۳۳۷۵۰ دلار در هر تن در ۲۰ آوریل ۵۲۵ – ۵۴۵ دلار در هر تن کاهش یافت.

علاوه بر این، کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ با ضخامت ۲ میلی متر و گرید ۳۰۴ خانگی در Wuxi حدود ۱۹۹۰۰ – ۲۰۰۰۰ یوان در هر تن معامله شد که نسبت به هفته قبل کاهش ۲۰۰ – ۳۰۰ یوانی در هر تن را تجربه نمود.

در همین حال، یکی از یک تاجران در Wuxi اظهار کرد: «قیمت‌های پایین‌تر [در مقایسه با هفته گذشته]تمایل خریداران را برانگیخته است و حجم فروش نیز حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است».

به گفته منابع، حمل و نقل در Wuxi در هفته گذشته به دنبال محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع کووید – ۱۹ تقریباً به حالت عادی بازگشته است، بنابراین خریداران برای خرید فولاد ضد زنگ به بازار بازگشتند.

به نقل از متال بولتن، تحویل محموله‌های ضد زنگ از مناطق کلیدی شیوع بیماری مانند شانگ‌های هنوز هم باید به صورت بدون تماس صورت گیرند.

اما طبق اطلاعیه‌ای که شهرداری در ۱۹ آوریل منتشر کرد، تا زمانی که رانندگان برگه آزمایش منفی کرونا را ظرف ۴۸ ساعت ارسال کنند، می‌توانند محموله‌ها را مستقیماً به انبار‌های Wuxi تحویل دهند.

یکی دیگر از تاجران مستقر در Wuxi نیز معتقد است که، محدودیت‌های حمل و نقل عامل اصلی دیگر برای افزایش تقاضای فولاد ضد زنگ است.

ارزیابی بازار صادرات فولاد ضد زنگ چین

کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ با ضخامت ۲ میلی متر و با گرید ۳۰۴ صادراتی، حدود ۳۲۴۰ – ۳۳۲۰ دلار در هر تن فوب چین تخمین زده شد که با کاهش ۷۵ – ۱۱۰ دلاری در هر تن همراه بود.

در همین حال، کویل نورد سرد فولادی ضد زنگ با گرید ۳۰۴ حدود ۳۱۳۰ – ۳۲۱۰ دلار در هر تن فوب چین ارزیابی شد که ۴۰ – ۷۰ دلار کاهش داشت.

همچنین، قیمت‌های فولاد ضد زنگ صادراتی چین در طول هفته به دلیل ضرر‌های داخلی و کاهش ارزش یوان کاهش یافت.

بر اساس اعلام اداره ارز دولتی چین، نرخ مبادله در ۲۸ آوریل ۶.۵۶ یوان به ۱ دلار بود، در حالی که این نرخ در ۱ آوریل ۶.۳۵ یوان به ۱ دلار ارزیابی شد.

یکی از منابع صادرکننده در Wuxi نیز بر این باور است که قیمت‌های پیشنهادی کمتر در هفته گذشته باعث شده نه تنها برخی از خریداران تمایل به سفارش داشته باشند بلکه سفارشاتی نیز ثبت نمایند.

همچنین، این تاجر در طول هفته کویل نورد سرد ضد زنگ را با قیمت ۳۲۴۰ دلار در هر تن فوب و کویل نورد گرم ضد زنگ را با قیمت ۳۱۳۰ دلار در هر تن فوب ارائه داد.

در همین حال، قیمت‌های پیشنهادی بالاتری نیز به قیمت ۳۳۲۰ دلار به ازای هر تن فوب برای کویل نورد سرد ضد زنگ و ۳۲۱۰ دلار به ازای هر تن فوب برای کویل نورد گرم ضد زنگ ارائه شد، اما هیچ‌کدام گزارشی از انعقاد معامله نداشتند.

یکی از تاجران نیز در این زمینه اظهار کرد: «مشتریان من منتظر قیمت‌های پایین‌تر برای نیکل و فولاد ضد زنگ هستند تا از این روند پیروی نمایند».

ارزیابی بازار واردات فولاد ضد زنگ چین

بر اساس داده‌های منتشر شده کویل نورد سرد فولادی وارداتی با ضخامت ۲ میلی متر و گرید ۳۰۴ در بنادر ۳۲۸۰ – ۳۳۵۰ دلار در هر تن cif شرق آسیا معامله می‌شد که با کاهش ۵۰ – ۱۰۰ دلاری همراه بود.

همچنین، کویل نورد گرم فولادی وارداتی با ضخامت ۲ میلی متر و گرید ۳۰۴ در بنادر ۳۱۶۰ – ۳۱۷۰ دلار در هر تن cif شرق آسیا تخمین زده شد که حدود ده دلار در هر تن نسبت به ۳۱۵۰ – ۳۱۸۰ دلار کاهش یافته است.

کویل نورد سرد ضد زنگ چینی در هفته گذشته با قیمت ۳۲۸۰ تا ۳۳۵۰ دلار در هر تن cif شرق آسیا عرضه شد، در حالی که فعالان بازار تصور می‌کردند که این قیمت‌ها جذاب‌تر از قیمت‌های محصولات اندونزیایی (با حدود قیمت ۳۴۰۰ دلار در هر تن cif) می‌باشد.

قیمت پیشنهادی برای کویل نورد گرم ضد زنگ چینی نیز ۳۱۶۰ دلار در هر تن cif بود، در حالی که قیمت پیشنهادی برای کویل نورد گرم ضد زنگ اندونزی ۳۱۶۰ – ۳۱۷۰ دلار در هر تن cif تخمین زده شد و هر دو قیمت از نظر خریداران به عنوان قیمت‌های قابل اجرا و منطقی در بازار در نظر گرفته شدند.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده