تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۷
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۵۷۲۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش ۲۰ دلاری قیمت شمش و اسلب صادراتی

‌می‌متالز - در هفته گذشته، قیمت بیلت صادراتی ایران، ۶۶۳ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۲۰ دلاری، معادل ۲.۹ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۷۸۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۲۰ دلاری معادل ۲.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، بازار‌های جهانی فولاد در حال کنار آمدن با جنگ روسیه و اوکراین است و بخشی از افزایش قیمت ناشی از این جنگ، در هفته‌های اخیر پس گرفته شده است. سیاست چین برای مهار تهاجمی ویروس کرونا و همچنین سیاست این کشور برای تثبیت قیمت سنگ آهن و فولاد و کاهش تولید فولاد در سال ۲۰۲۲ نیز از دیگر دلایل کاهش قیمت شمش فولادی در هفته‌های اخیر است.

در موج کاهشی قیمت‌ها در بازار جهانی فولاد، قیمت شمش منطقه CIS با کاهش قابل توجه به ۶۸۵ دلار به ازای هر تن در هفته گذشته رسیده و قیمت قراضه وراداتی ترکیه از مبدأ آمریکا نیز از ۶۲۶ دلار به ۵۶۲ دلار به ازای هر تن رسیده است.

فرصت‌های کسب درآمد ارزی بزرگ، در بازار جهانی فولاد معمولاً بسیار زودگذر هستند و تعدیل قیمت‌ها در این بازار به سرعت صورت می‌گیرد. متأسفانه مصوبه عوارض صادراتی مانع از این شده که فولادسازان ایرانی از این فرصت به‌درستی و به‌طور کامل استفاده کنند.

منبع: دنیای معدن

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده