تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۲۵۷۲۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
به منظور افزایش عرضه انرژی؛

تعرفه واردات زغال سنگ و زغال کک در چین به صفر می‌رسد!

‌می‌متالز - کمیته تعرفه شورای دولتی چین اعلام کرد به منظور افزایش عرضه انرژی، تعرفه واردات زغال سنگ و زغال کک در چین با شروع ماه می‌به صفر خواهد رسید.

تعرفه واردات زغال کک در چین

به گزارش می‌متالز، کمیته تعرفه شورای دولتی در روز پنج شنبه (۲۸ آوریل) اعلام کرد، چین به منظور تلاش برای افزایش عرضه انرژی، تعرفه‌های واردات زغال سنگ و زغال کک را بین بازه زمانی اول می ۲۰۲۲ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ به صفر خواهد رساند.

فعالان بازار در روز پنج شنبه (۲۸ آوریل) اعلام کردند برای زغال کک، نرخ تعرفه فعلی ۳ درصد است و برای زغال سنگ نیز بسته به نوع آن، تعرفه‌های فعلی از ۳٪ تا ۶٪ متغیر می‌باشد.

منابع خبری در روز پنج شنبه گزارش دادند که کاهش تعرفه‌های واردات یک پیام مثبت برای واردات زغال سنگ، به ویژه زغال سنگ حرارتی می‌باشد.

یک منبع تجاری مستقر در پکن در مورد قیمت زغال کک اظهار کرد: به صفر رسیدن تعرفه واردات زغال سنگ و زغال کک نمی‌تواند مبانی بازار دریایی زغال کک چین را تغییر دهد، زیرا قیمت‌های بالاتر زغال کک دریایی داخلی چین، اکثر کارخانه‌ها و بازرگانان مستقر در چین را در حالت انتظار و مشاهده نگه داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: کاهش تعرفه ۳ درصدی برای زغال سنگ کک نمی‌تواند شکاف قیمتی بین زغال کک داخلی و زغال کک دریایی را جبران کند.

یک منبع بازرگانی مستقر در استان فوجیان اظهار کرد: این کاهش در نرخ تعرفه زغال کک با افزایش اخیر نرخ مبادله دلار آمریکا به یوان کاهش یافته است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده