تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۵۷۲۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش قیمت زغال کک دریایی چین

‌می‌متالز - با توجه به کاهش قیمت معاملات زغال کک دریایی چین و با توجه به افزایش قیمت پرمیوم زغال کک، قیمت زغال سنگ تزریقی پودر شده با نوسان کم (PCI) افزایش یافت.

بازار زغال کک دریایی چین

به گزارش می‌متالز، قیمت زغال کک دریایی در بازار cfr چین در روز جمعه (۲۹ آوریل) به دلیل کاهش قیمت‌های تجاری و انتظارات مبنی بر کاهش قیمت داخلی کک کاهش یافت. در این هفته، قیمت زغال سنگ تزریقی پودر شده با نوسان کم (PCI) در بازار فوب استرالیا مطابق با افزایش قیمت پرمیوم زغال کک سخت افزایش یافت.

شاخص قیمت زغال کک سخت دریایی

ارزیابی فست مارکت برای زغال کک سخت دریایی ممتاز به صورت ذیل می‌باشد: قیمت پرمیوم زغال کک سخت دریایی ممتاز استرالیا در روز جمعه (۲۹ آوریل) حدود ۵۱۹.۵۱ دلار در هر تن فوب DBCT بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل کاهش ۰.۶۸ دلار در هر تن را تجربه کرده است.

همچنین پرمیوم زغال کک سخت دریایی ممتاز در روز جمعه حدود ۵۱۳.۷۸ دلار در هر تن cfr جینگ تانگ قیمت گذاری شد. بررسی‌ها نشان داد قیمت این محصول نسبت به روز قبل حدود ۹.۸۱ دلار در هر تن کاهش یافته است.

قیمت زغال کک سخت دریایی ممتاز استرالیا در تاریخ ۲۹ آوریل در حدود ۴۷۵.۷۱ دلار در هر تن فوب DBCT شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل افزایش ۲.۷۵ دلار در هر تن را تجربه کرده است.

همچنین زغال کک سخت دریایی ممتاز در روز جمعه در حدود ۴۶۲.۲۱ دلار در هر تن cfr چینگدائو قیمت گذاری شد که نسبت به روز‌های قبل با کاهش ۹.۲۶ دلار در هر تن همراه بود.

شاخص قیمت هفتگی زغال سنگ تزریقی پودر شده (PCI)

ارزیابی فست مارکت برای زغال سنگ تزریقی پودر شده به صورت ذیل می‌باشد: قیمت زغال سنگ تزریقی پودر شده کم حجم در روز جمعه (۲۹ آوریل) حدود ۲۶۸.۴ دلار در هر تن cfr جینگ تانگ بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل کاهش ۱۵.۰۵ دلار در هر تن را تجربه کرده است.

همچنین قیمت زغال سنگ تزریقی پودر شده کم حجم در روز جمعه در حدود ۴۶۰.۱۶ دلار در هر تن فوب DBCT قیمت گذاری شد که نسبت به روز‌های قبل با افزایش ۵۵.۰۲ دلار در هر تن همراه بود.

فعالان بازار اعلام کردند در بازار فوب استرالیا و در روز جمعه (۲۹ آوریل)، قیمت پیشنهادی از سوی خریداران برای پرمیوم زغال کک سخت با حجم متوسط ​​که مربوط به محموله‌های ماه ژوئن بود حدود ۳۹۰ دلار به ازای هر تن فوب استرالیا در پلت فرم Globalcoal بود. این در حالی است که پیشنهاد‌های شنیده شده از طرف فروشندگان در محدوده ۵۲۰ دلار در هر تن فوب استرالیا بود.

یک منبع معاملاتی مستقر در سنگاپور اظهار کرد: یک محموله شامل زغال کک سخت کم حجم در روز جمعه (۲۹ آوریل) با پرمیوم ۵۱۰ دلار به ازای هر تن فوب استرالیا در پلتفرم Globalcoal معامله شد. همچنین محموله‌های زغال سنگ تزریقی پودر شده استرالیا با قیمت ۴۶۰ دلار در هر تن فوب استرالیا در روز جمعه مورد معامله قرار گرفت.

یک منبع معاملاتی دیگر مستقر در سنگاپور گفت: قیمت زغال سنگ تزریقی پودر شده کم حجم دریایی در هفته منتهی به روز جمعه (۲۹ آوریل) مطابق با افزایش قیمت زغال کک سخت در این هفته افزایش یافته است.

اتحادیه اروپا و ژاپن به واردات زغال سنگ از روسیه پایان خواهند داد

یک منبع تجاری مستقر در هند گفت: قیمت زغال سنگ تزریقی پودر شده کم حجم باید به قیمت زغال کک سخت نزدیک باشد.

اتحادیه اروپا و ژاپن در اوایل آوریل اعلام کردند که به تدریج به واردات زغال سنگ از روسیه پایان خواهند داد. زغال سنگ تزریقی پودر شده یکی از محصولاتی بود که به شدت توسط روسیه به بازار اروپا عرضه می‌شد.

تحلیل گران بازار اعلام کردند اواخر روز ۲۸ آوریل در بازار cfr چین، دو محموله ۲۰۰۰۰ تنی زغال کک K۱۰ از شرکت Mechel، به قیمت ۳۳۶.۲۰ دلار و ۳۲۱.۲۰ دلار در هر تن cfr چین در یک مناقصه معامله شد. قیمت معامله شده در سطح ۳۲۱.۲۰ دلار در هر تن در مقایسه با هفته گذشته نزدیک به ۴۰ دلار در هر تن کاهش یافته است.

در این میان متال بولتن گزارش داد کاهش قیمت‌های تجاری، همراه با انتظار کاهش قیمت کک داخلی چین پس از تعطیلات روز کارگر در اول ماه می، باعث کاهش قیمت‌های زغال سنگ سخت و زغال کک سخت در روز جمعه (۲۹ آوریل) شده است.

یک منبع تجاری مستقر در پکن کاهش قیمت‌های تجاری را به حجم نسبتاً فراوان K۱۰ که به چین عرضه شده است نسبت داد.

وی در ادامه تصریح کرد: تقریبا هر هفته یک مناقصه برای زغال سنگ و زغال کک برگزار می‌شود.

یک منبع مستقر در جنوب چین در مورد حاشیه سود کارخانه‌ها اظهار کرد: حاشیه سود کارخانه‌ها کاهش یافته است و فروش محصولات فولادی خوب نبوده است، بنابراین کارخانه‌ها نرخ استفاده خود را برای برخی از خطوط تولید کاهش داده اند.

یک منبع معاملاتی دیگر مستقر در پکن گفت: قیمت زغال سنگ تزریقی پودر شده کم حجم در هفته منتهی به روز جمعه (۲۹ آوریل) به دلیل معاملات ضعیف و کاهش تقاضا برای فولاد با روند نزولی همراه بوده است.

بورس کالای دالیان

بیشترین قیمت در معاملات آتی زغال کک مربوط به ماه سپتامبر در تاریخ ۲۹ آوریل با قیمت ۲۸۵۲.۵ یوان (۴۳۲ دلار) در هر تن بسته شد. این در حالی است که قیمت این محصول ۹.۵ یوان در هر تن نسبت به قیمت بسته شده در روز قبل افزایش داشته است.

همچنین بیشترین قرارداد معاملات آتی زغال کک مربوط به ماه می‌نیز در روز جمعه (۲۹ آوریل) با قیمت ۳۶۲۵ یوان در هر تن بسته شد. این در حالی است که قیمت این محصول ۶۴.۵ یوان در هر تن نسبت به قیمت بسته شده در روز قبل افزایش داشته است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده