تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۸
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۵۷۲۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۴ میلیون دلار کالا از گمرک ملایر صادر شد

‌می‌متالز - سرپرست گمرک ملایر گفت: انواع کالا‌های صادراتی به ارزش حدود ۳۴ میلیون دلار سال گذشته از گمرک این شهرستان به بیش از ۳۰ کشور جهان صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، «ناصر ترکاشوند» روز شنبه با بیان اینکه در این مدت انواع کالا به وزن خالص حدود ۲۹ هزار تُن به کشور‌های هدف صادر شد، ارزش دلاری این میزان کالای صادراتی را حدود ۳۴ میلیون دلار و ارزش ریالی آن را حدود ۸۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی ادامه داد: میزان کالا‌های صادراتی از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل، هفت درصد افزایش، از نظر دلاری ۶ درصد افزایش و از نظر ریالی رشد ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

سرپرست گمرک ملایر خاطرنشان کرد: سال گذشته انواع کالا شامل انواع کشمش تیزابی و انگوری، وازلین بهداشتی، وازلین صنعتی، فروسیلیس، پارافین جامد، مفتول فولادی، سویا، خرمای مضافتی و منسوج نبافته به بیش از ۳۰ کشور جهان صادر شد.

ترکاشوند انواع کشمش را همچنان در صدر کالا‌های صادراتی از گمرک این شهرستان عنوان و بیان کرد: سال گذشته انواع کشمش حدود ۸۰ درصد از حجم صادرات کالا از گمرک ملایر را به خود اختصاص داد که از این نظر در جایگاه نخست صادرات استان و شهرستان است.

شهرستان ملایر پس از شهر همدان دومین شهرستان دارای نمایندگی گمرک است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده