تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۰۸
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۲۷۷۹۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نیمه نخست امسال:

رشد ۴۴ درصدی صادرات کالا از گمرک ملایر/ صادرات شهرستان در تراز کلی مثبت شد

‌می‌متالز - سرپرست گمرک ملایر گفت: صادرات انواع کالا از گمرک این شهرستان در نیمه نخست امسال با ۴۸۲ میلیارد تومان، از نظر ریالی نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، «ناصر ترکاشوند» روز دوشنبه اظهار داشت: در مدت یاد شده انواع کالا به وزن خالص بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۲ تُن به کشور‌های هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، صادرات کالا از این گمرک، پنج درصد رشد داشته است.

وی ارزش دلاری کالا‌های صادر شده از گمرک ملایر به کشور‌های هدف صادراتی را در ۶ ماهه نخست امسال حدود ۱۹ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: میزان صادرات کالا در مدت یاد شده نسبت به ۶ ماهه سال قبل از نظر دلاری، ۲۵ درصد افزایش یافته است.

سرپرست گمرک ملایر با بیان اینکه روند صادرات انواع کالا در نیمه نخست امسال از گمرک این شهرستان در تراز کلی مثبت است ابراز امیدواری کرد: در نیمه دوم سال نیز شاهد روند رشد مثبت صادرات از گمرک ملایر باشیم.

ترکاشوند ادامه داد: در مدت یاد شده کالا‌هایی شامل انواع کشمش تیزابی، آفتابی و انگوری، وازلین بهداشتی وصنعتی، فروسیلیس، پارافین جامد، منسوج نبافته، مفتول فولادی و دی‌اکسید سیلیسیوم به بیش از ۱۸ کشور جهان صادر شد.

وی درباره صادرات کشمش نیز گفت: در نیمه نخست امسال انواع کشمش به وزن خالص حدود پنج هزار تُن به حدود ۱۸ کشور جهان صادر شد.

سرپرست گمرک ملایر ارزش دلاری این میزان کشمش صادراتی را هفت میلیون و ۴۲ هزار دلار و ارزش ریالی آن را حدود ۱۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در ۶ ماهه امسال صادرات انواع کشمش از گمرک این شهرستان در تراز کلی با کاهش مواجه بود که امیدواریم در نیمه دوم سال مثبت شود.

ترکاشوند یادآور شد: انواع کشمش همچنان بیشترین حجم صادرات کالا از گمرک این شهرستان را به خود اختصاص داده و وازلین بهداشتی و صنعتی فروسیلیس در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم صادراتی را دارند.

به گزارش ایرنا؛ در ۶ ماهه نخست سال گذشته حدود ۱۳ هزار تُن انواع کالا به ارزش دلاری بیش از ۱۵ میلیون دلار و ارزش ریالی حدود ۳۳۶ میلیارد تومان از گمرک شهرستان ملایر به کشور‌های هدف صادر شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده