تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۲۵۷۳۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پوتین قانون عدم اشتراک اطلاعات بانکی با کشور‌های "متخاصم" را امضا کرد

‌می‌متالز - رئیس‌جمهور روسیه قانونی را امضا کرد که بانک‌های این کشور را از اشتراک‌گذاری اطلاعات با سازمان‌های دولتی کشور‌های به اصطلاح "متخاصم" که نهاد‌ها و اشخاص روس را تحریم کرده‌اند، منع می‌کند.

به گزارش می‌متالز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه قانونی را امضا کرد که بانک‌های این کشور را از اشتراک‌گذاری اطلاعات با سازمان‌های دولتی کشور‌های به اصطلاح "متخاصم" که نهاد‌ها و اشخاص روس را تحریم کرده‌اند، منع می‌کند.

این قانون جدید، موسسات مالی این کشور را از پاسخگویی به درخواست سازمان‌های خارجی، از جمله نهاد‌های قضایی، برای کسب اطلاعات در مورد مشتریان و معاملات خود منع می‌کند.

از این پس، به بانک‌های روسیه دستور داده می‌شود که این گونه استعلام‌ها را رد کنند و دلیل عدم رسیدگی به این درخواست‌ها را قانون این کشور عنوان کنند.

بر اساس این گزارش، بانک‌ها همچنین باید ظرف سه روز به بانک مرکزی روسیه اطلاع دهند که یک کشور در لیست سیاه به دنبال اطلاعات بوده است.

درخواست یک کشور "متخاصم" تنها در صورتی می‌تواند انجام شود که بانک مرکزی روسیه برای آن از یک سازمان دولتی روسیه تأییدیه دریافت کند.

این قوانین جدید برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از قوانین رازداری بانک‌های خارجی که می‌تواند موسسات مالی روسیه را به دلیل عدم ارائه اطلاعات به ارگان‌های دولتی خارجی با جریمه تهدید کند، اعلام شده است.

چنین قانونی در اوایل سال ۲۰۲۱ در ایالات متحده تصویب شد.

فهرست کشور‌های "متخاصم" که شامل ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن و استرالیا و سایر کشور‌ها می‌شود، توسط دولت روسیه در ماه مارس تهیه شد.

این اقدام پاسخی به تحریم‌هایی بود که پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اواخر فوریه علیه روسیه اعمال شد. برخی از این اقدامات بخش بانکداری روسیه را هدف قرار داده است، مانند قطع ارتباط با سیستم پرداخت سوئیفت و محدودیت‌های سختی که بر بانک‌های پیشرو اعمال شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده