تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۶
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۵۶۴۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روبل در برابر یورو به بالاترین رقم خود در ۲ سال اخیر رسید

‌می‌متالز - داده‌های معاملاتی بورس مسکو نشان می‌دهد که ارزش روبل روسیه در برابر یورو و دلار آمریکا روز سه شنبه افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، داده‌های معاملاتی بورس مسکو نشان می‌دهد که ارزش روبل روسیه در برابر یورو و دلار آمریکا روز سه شنبه افزایش یافته است.

تا ساعت ۱۰:۰۷ روز سه شنبه به وقت گرینویچ، واحد پول روسیه تقریباً ۰.۹۶ درصد نسبت به پایان معاملات روز گذشته جهش کرد و به ۷۶.۴۲ روبل در برابر هر یورو رسید که بالاترین میزان در نزدیک به ۲ سال اخیر محسوب می‌شود.

ارزش پول ملی روسیه همچنین در برابر دلار به بالاترین رقم خود در پنج ماه گذشته رسید و حدود ۰.۹۲ درصد افزایش یافت و به ۷۲.۴۵ روبل به ازای هر دلار رسید.

این افزایش در حالی رخ می‌دهد که بازار این کشور انتظار دارد شرکت‌ها در هفته جاری میلادی به ارزش ۳ تریلیون روبل (۴۰.۲۵ میلیارد دلار) مالیات پرداخت کنند.

به گفته تحلیلگران، افزایش مالیات ممکن است ارزش پول روسیه را بیشتر کند، چرا که برخی از شرکت‌های صادرات محور مجبور به فروش ارز خارجی برای پرداخت هستند.

بازیگران بازار همچنین پیش بینی می‌کنند که تصمیم بانک مرکزی روسیه در مورد نرخ کلیدی بهره بانکی در روز جمعه اتخاذ خواهد شد.

این نرخ در ماه گذشته برای مقابله با تأثیر تحریم‌های اعمال شده بر روسیه توسط تعدادی از کشور‌های غربی در تلافی آغاز عملیات نظامی در اوکراین به ۲۰ درصد افزایش یافت.

با این حال، در اوایل ماه جاری میلادی، بانک مرکزی روسیه با تثبیت اقتصاد، نرخ بهره را به ۱۷ درصد کاهش داد و برخی تحلیلگران انتظار دارند که این نرخ در روز جمعه به ۱۵ درصد کاهش یابد. کارشناسان می‌گویند که این اقدام می‌تواند باعث کاهش نرخ روبل شود.

با این حال، بانک روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که بازه زمانی را که برای محاسبه نرخ رسمی ارز استفاده می‌کند یک ساعت کاهش می‌دهد. به گفته تحلیلگران، این حرکت حاکی از بهبود وضعیت نقدینگی در بازار ارز است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده