تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۱۴
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۵۳۳۸۱
سرویس خبر : انرژی

چهارمین شرکت بزرگ نفتی روسیه هک شد

‌می‌متالز - وب سایت "گازپروم نفت" چهارمین شرکت بزرگ نفتی دولتی روسیه، امروز پس از حمله هک، از دسترس خارج شد.

به گزارش می‌متالز، وب سایت "گازپروم نفت" (gazprom-neft.com) برای مدت زمان اندکی بیانیه‌ای را در صفحه خود به نمایش گذاشت که ظاهرا از سوی الکسی میلر، مدیرعامل گازپروم و متحد نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بود.

گازپروم نِفت چهارمین شرکت نفتی روسی است، که به‌عنوان شرکت تابعه و بخش عملیات نفتی کمپانی گازپروم فعالیت می‌نماید. شرکت گازپروم نفت در سال ۱۹۹۵ در پی ادغام سه شرکت نفتی روسی و تحت نام سیب‌نفت، توسط کمپانی روس‌نفت راه‌اندازی شد.

این شرکت در حال حاضر ۱۰ ٪ درصد از سهم بازار استخراج نفت و معادل ۱۴.۶ ٪ درصد از بنزین روسیه را تولید می‌کند و به‌عنوان سومین شرکت پالایش نفت روسیه شناخته می‌شود.

دفتر مرکزی شرکت گازپروم نفت در شهر سن پترزبورگ، روسیه قرار دارد و سهام آن در بازار‌های بورس لندن، بورس مسکو و بورس فرانکفورت معامله می‌شود. هم‌اکنون شرکت گازپروم با در اختیار داشتن ۹۶ ٪ درصد از سهام گازپروم نفت، مالک اصلی آن به‌شمار می‌آید.

چهارمین شرکت بزرگ نفتی روسیه هک شد
الکسی میلر ماه گذشته از ۵۰۰ هزار کارمند این غول گازی خواسته بود از پوتین برای حفظ روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ در مواجهه با خصومت خارجی، حمایت کنند. اما در مورد اتفاق اخیر و در بیانیه‌ای که در وب سایت هک شده به نمایش گذاشته شده بود، اظهارات انتقادی درباره تصمیم روسیه برای ارسال ده‌ها هزار نیرو به اوکراین به وی نسبت داده شده است.

"گازپروم نفت" اعلام کرد اطلاعاتی که امروز در وب‌سایت این شرکت منتشر شد، فاقد اعتبار بوده و نمی‌تواند به عنوان یک بیانیه رسمی نماینده یا سهامداران این شرکت در نظر گرفته شود. همچنین سخنگوی گازپروم هم بیانیه منتشر شده در وب سایت این شرکت را بی‌اساس خواند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده