تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۴۷۸
کد خبر: ۲۲۳۰۹۵
سرویس خبر : انرژی

روسیه آماده افزایش تولید در راستای قرارداد اوپک پلاس است

‌می‌متالز - شرکت گازپروم نفت روسیه چاه‌های نفتی بسیاری دارد که با تقویت تولید در آن‌ها می‌تواند به سرعت تولید نفت روسیه را بالا ببرد.

به گزارش می‌متالز، شرکت گازپروم نفت روسیه این توانایی را خواهد داشت که به سرعت تولید نفت خام خود را در راستای قرارداد اوپک پلاس برای افزایش تولید، بالا ببرد.

این شرکت اعلام کرد چاه‌های نفتی بسیاری دارد که تولید در آن‌ها به خاطر سهمیه پایین تولید اوپک پلاس کاهش یافته است. به علاوه، بسیاری از چاه‌های این شرکت از سال گذشته میلادی بدون استفاده مانده‌اند.

شرکت گازپروم نفت سال گذشته تولید نفت خود را ۴ درصد طبق قرارداد اوپک پلاس پایین آورد. ولی این شرکت یکی از از نقاط قوت روسیه برای افزایش تولید است، چون قصد دارد تولید را در چندین میدان نفتی تقویت کند.

روسیه در حال حاضر ۹.۶ میلیون بشکه در روزنفت خام و ۹۰۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌کند. میعانات گازی از قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس معاف هستند.

تولید نفت روسیه در ماه ژوئیه برای اولین بار پس از سه ماه، به دنبال پایان فصل تعمیرات و نگهداری میادین نفتی و همچنین افزایش تولید اوپک پلاس، بالا رفت.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد این کشور در ماه ژوئیه صددرصد به قرارداد اوپک پلاس پایبند بوده است و تولید خود را در ماه اوت ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌دهد.

روسیه طبق این قرارداد می‌تواند تا ماه مه ۲۰۲۲، تولید خود را به ۱۰.۵ میلیون بشکه در روز برساند و بعد تا ۱۱.۵ میلیون بشکه افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده