تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۵۶۳۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

با شرایط فعلی، تولید ناخالص داخلی روسیه ۱۲ درصد کاهش می‌یابد

‌می‌متالز - رئیس هیات نظارت بر بورس مسکو در نشست اقتصادی "ساخت کازان" پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی روسیه در صورت ادامه شرایط فعلی می‌تواند ۱۲ درصد کاهش یابد.

به گزارش می‌متالز، اولگ ویوگین، رئیس هیات نظارت بورس مسکو، روز دوشنبه در نشست اقتصادی "ساخت کازان" پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی روسیه در صورت ادامه شرایط فعلی می‌تواند ۱۲ درصد کاهش یابد.

ویگین گفت: فروپاشی (اقتصاد روسیه) نه، مطمئناً این موضوع غیرممکن است.

وی خاطرنشان کرد: منابع موجود است. فقط یک مشکل وجود دارد که اگر چیزی تغییر نکند، سطح زندگی، سطح تولید، تولید ناخالص داخلی که داشتیم، منقبض می‌شود. به همین دلیل، کیفیت زندگی پایین می‌آید.

این کارشناس اقتصادی در ادامه تأکید کرد که تولید ناخالص داخلی روسیه می‌تواند در سال ۲۰۲۲ با شرایط اخیر حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش یابد.

وی گفت: در مورد سال آینده، وضعیت مانند یک پرسش بی پاسخ است.

این مقام روسیه افزود: اگر این تقابل اقتصادی بیشتر شود، اگر گام‌های رادیکال توسط شرکای تجاری خارجی برداشته شود، ممکن است موج دوم تورم همراه با یک دور دیگر از رکود اقتصادی رخ دهد. ارزیابی آن دشوار است.

بر اساس این گزارش، در ۲۴ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از عملیات نظامی ویژه‌ای در اوکراین خبر داد. وی تاکید کرده بود که مسکو هیچ برنامه‌ای برای اشغال سرزمین‌های اوکراین ندارد.

پس از آن، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و برخی کشور‌های دیگر تحریم‌هایی را علیه اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه اعمال کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده