تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۳
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۵۷۴۲۵
سرویس خبر : انرژی

کشور‌های ائتلاف اوپک ۱.۵ میلیون بشکه کمتر از برنامه تولید کردند

‌می‌متالز - کشور‌های شرکت کننده در توافق کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس ۱۵۷ درصد از این توافق را در ماه مارس اجرا کردند چرا که تولید نفت آن‌ها ۱.۴۵ میلیون بشکه در روز کمتر از حد تعیین شده بود.

به گزارش می‌متالز، بر اساس گزارش کمیته فنی ائتلاف اوپک پلاس کشور‌های شرکت کننده در توافق کاهش تولید این ائتلاف ۱۵۷ درصد از توافق را در ماه مارس اجرا کردند چرا که تولید نفت آن‌ها ۱.۴۵ میلیون بشکه در روز کمتر از حد تعیین شده بود.

سطح تولید مجاز برای کشور‌های اوپک پلاس در ماه مارس به ۴۱.۲۹۶ میلیون بشکه در روز رسید، در حالی که سطح تولید واقعی کمتر از ۳۹.۸۴۳ میلیون بشکه در روز بود.

با این اوصاف، پایبندی کشور‌های اوپک به این توافق به ۱۵۵ درصد رسید چرا که آن‌ها تولید را ۲.۵ میلیون بشکه در روز به جای ۱.۶۲ میلیون بشکه در روز کاهش دادند.

کشور‌های غیراوپک شرکت کننده در این توافق ۱۶۱ درصد پایبندی خود را نشان دادند و به جای ۰.۹۳۶ میلیون بشکه در روز، تولید را ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش دادند.

روسیه ۳۱۳۰۰۰ بشکه در روز کمتر از برنامه تولید کرد یعنی ۱۰.۰۱۸ میلیون بشکه در روز در ماه مارس، عربستان سعودی نیز ۱۰۶۰۰۰ بشکه در روز کمتر از برنامه یا به عبارتی ۱۰.۲۵۵ میلیون بشکه در روز تولید کرد..

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده