تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۵
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۵۷۸۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سرمایه‌گذاری معدنی عربستان سعودی در مسیر بی‌نیازی از نفت

‌می‌متالز - وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان سعودی اعلام کرد که ۶ میلیارد دلار برای یک مجتمع ورق فولادی و یک کارخانه فلزات باتری خودرو‌های الکتریکی به عنوان بخشی از برنامه‌های جذب ۳۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش معدن، فراهم کرده است.

به گزارش می‌متالز، عربستان سعودی امروز جمعه از تامین ۶ میلیارد دلار برای مجتمع ورق فولادی و کارخانه باتری خودرو‌های برقی خبر داد.

رویترز به نقل از بندر الخریف، وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان سعودی گفت که این اقدام در چارچوب برنامه‌های جذب سرمایه گذاری به ارزش ۳۲ میلیارد دلار در بخش معدن انجام می‌شود.

وی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف این وزارتخانه تامین مالی ۹ پروژه معدنی و فلزی است.

الخرایف با بیان اینکه این پروژه‌ها بیش از ۱۴ هزار فرصت شغلی را فراهم می‌کند، تاکید کرد کرد که وزارتخانه او اکنون در حال بررسی ۱۴۵ درخواست مجوز اکتشاف از شرکت‌های خارجی است.

وزیر سعودی گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها ادامه می‌یابد تا عربستان سعودی را به مرکزی برای تولید در منطقه‌ای از آفریقا تا آسیا تبدیل کند و همچنین از تحول بخش معدن عربستان سعودی حمایت می‌کند تا بتواند پتانسیل کامل خود را به‌کار گیرد.

این ۹ پروژه شامل یک مجتمع فولادی ۴ میلیارد دلاری برای کشتی‌سازی، پروژه‌های نفت و گاز، ساخت و ساز و دفاع و یک مجتمع فولاد سبز است که خودروها، بسته بندی مواد غذایی، ماشین آلات و تجهیزات و سایر بخش‌های صنعتی را تامین می‌کند.

بر اساس گزارش مذکور، هر دو پروژه مجتمع ورق فولادی و کارخانه فزلات باتری خودرو‌های برقی در حال حاضر در دست اجرا هستند.

دولت عربستان سعودی ماه گذشته قراردادی را برای خرید بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار خودروی برقی در یک دوره ۱۰ ساله از Lucid Group امضا کرد که صندوق سرمایه گذاری عمومی دولت عربستان سعودی اکثریت سهام آن را در اختیار دارد.

عربستان سعودی در راستای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود به دور از نفت صد‌ها میلیارد دلار به چشم انداز ۲۰۳۰ اختصاص داده است... و معدن یکی از بخش‌هایی است که ریاض قصد دارد آن را گسترش دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده