تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۴۸
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۲۵۷۴۴۰
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

افت قیمت چشمگیر قراضه فولادی وارداتی به هند و پاکستان

‌می‌متالز - به نقل از منابع خبری، در هفته منتهی به جمعه (۲۹ آوریل) روند نزولی قیمت قراضه فولادی وارداتی به هند و پاکستان به دنبال کاهش میزان تقاضای کارخانه‌های فولاد داخلی و افت قیمت پیشنهادی خریداران کلیدی ترک، شدت بیشتری یافته است.

نگاهی کوتاه بر معاملات محصولات فولادی در هند

به گزارش می‌متالز، هر دو قراضه ذوب خرد شده و سنگین فروخته شده در شبه قاره هند در طول هفته کاهش قیمت داشتند و مصرف کنندگان تا زمانی که قیمت‌ها به یک سطح نرسیدند تمایلی به خرید در بازار نزولی نداشتند.

منابع تجاری در هند و پاکستان گفتند افزایش هزینه‌های انرژی و قطع برق، موجب کاهش احتمالی تولید فولاد در کوتاه مدت شده است و همینطور باعث عدم تمایل خریداران نسبت به قراضه می‌شود.

ارزیابی شاخص قیمت قراضه فولادی

شاخص هفتگی قیمت برای قراضه فولادی خرد شده وارداتی در روز جمعه ۶۰۷.۲۳ دلار در هر تن cfr بندر قاسم پاکستان تخمین زده شد که نسبت به قیمت ۲۲ آوریل که ۶۴۰.۰۵ دلار در هر تن بود، کاهش یافت.

همچنین، شاخص قیمت برای قراضه فولادی خرد شده وارداتی در روز جمعه ۶۰۶.۲۵ دلار در هر تن cfr Nhava Sheva هند برآورد شد که نسبت به پایان هفته گذشته با قیمت ۶۳۳.۴۶ دلار در هر تن کاهش داشته است.

علاوه بر این، شاخص قیمت برای قراضه فولادی وارداتی HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰ مخلوط) در روز جمعه ۵۴۰ – ۵۶۰ دلار در هر تن cfr Nhava Sheva هند ارزیابی شد که نسبت به ۲۲ آوریل با قیمت ۵۵۰ – ۵۷۵ دلار در هر تن کاهش داشته است.

تقاضای قراضه و قیمت آن کاهش می‌یابد

یک تاجر هندی در ارتباط با کاهش قیمت‌ها گفت: «در حال حاضر همه چیز آرام است، بنابراین تقاضای قراضه و در نتیجه قیمت آن کاهش می‌یابد. اما در حال حاضر شاهد کاهش تولید فولاد نیز هستیم که به معنای تقاضای کمتر برای قراضه است، اما تنها ۳۰ درصد از تولید فولاد هند به قراضه متکی است و مابقی DRI می‌باشد».

چالش‌های پیش روی بازار فولاد هند/ کمبود برق در سراسر هند وجود دارد

در حال حاضر گزارش‌هایی از کمبود برق در سراسر هند وجود دارد، زیرا ذخایر زغال سنگ به پایین‌ترین سطح قبل از تابستان در ۹ سال گذشته رسیده و باعث خاموشی شده است.

همچنین، نگرانی‌ها در مورد اینکه هند چگونه با تقاضای فزاینده برای برق در دمای بالا در تابستان امسال کنار بیاید، افزایش یافته است.

با توجه به اینکه هند گرم‌ترین ماه مارس و آوریل خود را در ۱۲۲ سال گذشته تجربه می‌کند، انتظار می‌رود تقاضای برق با سریع‌ترین سرعت خود در تقریباً ۴۰ سال گذشته افزایش یابد که منجر به افزایش تقاضای طولانی مدت برای آبیاری مزارع و راه اندازی سیستم‌های تهویه مطبوع خانگی و تجاری می‌شود.

شرکت Facor Alloys، تولیدکننده فروکروم، اعلام نمود که میزان تولید این شرکت به دلیل قطع برق در ایالت آندرا پرادش به نصف کاهش یافته است.

علاوه بر این، گجرات، ماهاراشترا و اوتار پرادش نیز به کاهش بار یا قطع اجباری برق متوسل شده و شرکت‌های Jharkhand، Bihar، Haryana و Uttarakhand نیز کمبود برق را گزارش کرده اند.

بر اساس داده‌های منتشر شده، بر خلاف دستورالعمل‌های دولت مبنی بر ذخیره ۲۴ روزه، ذخایر زغال سنگ در ماه آوریل به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۴ کاهش یافته است.

در همین حال، تاجران هندی و پاکستانی قیمت قراضه فولادی HMS ۱&۲ (مخلوط ۸۰:۲۰) را ۵۴۰ – ۵۴۵ دلار در هر تن از خاورمیانه و ۵۴۰ دلار در هر تن از آفریقا گزارش کردند.

تاجر هندی دیگری نیز معتقد است بازار قراضه در هند و پاکستان به دلیل تعطیلات مذهبی (رمضان) با آرامش نسبی همراه است. با این حال، تقاضا برای مواد خاورمیانه بیشتر است، زیرا ظرف مدت ۵ تا ۷ روز ارسال می‌شود، اما این مدت برای آفریقا و بریتانیا بسیار طولانی‌تر می‌باشد.

منابع پاکستانی در این زمینه گفتند که فشار کاهشی ناشی از افت نسبی قیمت‌های داخلی فولاد نیز وجود دارد، اگرچه محدودیتی که برای عرضه قراضه داخلی نیز وجود دارد که مجموعاً حدود ۱.۰ تا ۱.۵ میلیون تن در سال می‌باشد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده