تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۴
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۵۸۳۴۸
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

کاهش قیمت قراضه فولادی داخلی ترکیه

‌می‌متالز - به گزارش منابع خبری، قیمت قراضه فولادی داخلی ترکیه در روز‌های گذشته با توجه به واردات ارزان و فروش محدود فولاد بلند نهایی، در بسیاری از کارخانه‌ها کاهش یافت.

بازار قراضه فولادی داخلی ترکیه

به گزارش می‌متالز، قیمت قراضه فولادی داخلی ترکیه در طول هفته منتهی به روز دوشنبه (۹ ماه می) در واکنش به کاهش هزینه‌های قراضه وارداتی کاهش یافت.

فعالان بازار اعلام کردند تولید کنندگان فولاد ترکیه، در چند هفته گذشته در پی فروش محدود فولاد بلند نهایی از بازار قراضه فولادی دریایی دوری کرده بودند که منجر به کاهش قیمت قراضه فولادی در بازار‌های وارداتی و داخلی ترکیه شد.

به نقل از منابع خبری، فولادسازان ترکیه در هفته گذشته قیمت خرید قراضه خودرو خود را تا ۷۵۰ لیر (۵۰ دلار) در هر تن کاهش داده اند.

شرکت Çolakoglu که تولید کننده فولاد بلند و تخت در ترکیه است، در روز دوشنبه (۹ ماه می) قیمت خرید خود را برای قراضه فولادی خودرو به ۸۵۸۰ لیر در هر تن کاهش داد. این در حالی است که کارخانه فولاد بلند آلیاژی Asil Çelik قیمت خرید قراضه خود را به ۸۶۰۰ لیر در هر تن کاهش داد.

معامله گران گزارش دادند کارخانه‌های IDÇ و Habas که تولید کننده فولاد بلند در ترکیه هستند، قیمت خرید خود را برای قراضه فولادی خودرو به ۷۶۰۰ و ۷۹۹۰ لیر در هر تن کاهش دادند.

همچنین کارخانه فولاد بلند Özkan قیمت خرید خود را برای قراضه فولادی خودرو نوع bundle در روز دوشنبه (۹ ماه می) به ۸۳۲۰ لیر در هر تن کاهش داد، این در حالی است که کارخانه Ege Çelik قیمت خرید خود را ۸۴۰۰ لیر در هر تن اعلام کرد.

ارزیابی فست مارکت نشان داد قیمت قراضه فولادی داخلی خودرو از نوع bundle در ترکیه در روز دوشنبه (۹ ماه می) در محدوده ۷۶۰۰ تا ۸۶۰۰ لیر در هر تن شنیده شد. این در حالی است که بررسی‌ها نشان داد قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که در محدوده ۸۵۰۰ تا ۹۳۳۰ لیر در هر تن بود، کاهش یافته است.

در همین حال متال بولتن اعلام کرد کارخانه‌های فولادی مستقر در منطقه ازمیر، قیمت خرید قراضه فولادی کشتی داخلی را در هفته منتهی به روز دوشنبه (۹ ماه می) کاهش دادند.

به نقل از منابع مستقر در بازار، یک کارخانه در ترکیه در روز دوشنبه قیمت ۵۶۳ دلار به ازای هر تن را برای قراضه فولادی کشتی داخلی ترکیه پرداخت می‌کرد. این در حالی است که کارخانه دیگری همین محصول را با قیمت ۵۶۰ دلار در هر تن می‌خرید.

طبق ارزیابی فست مارکت قیمت قراضه فولادی داخلی ناشی از شکستن کشتی در ترکیه در روز دوشنبه (۹ ماه می) در محدوده ۵۶۰ تا ۵۶۳ دلار در هر تن بود. این در حالی است که منابع بازار اعلام کردند قیمت این محصول نسبت به هفته قبل که در محدوده ۶۲۵ تا ۶۲۸ دلار در هر تن بود با کاهش همراه بوده است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده