به گزارش میمتالز، آخرین تجارت قراضه فولادی دریایی در اواخر روز چهارشنبه ۱۸ میانجام شد، زمانی که یک کارخانه فولاد در منطقه مرمره محمولهای از دریای بالتیک شامل ۷۰۰۰ تن قراضه ذوب سنگین ۱&۲ (۸۰:۲۰) را به قیمت ۴۶۵ دلار در هر تن cfr، رزرو کرد.
در هفتههای اخیر، کارخانههای ترکیه علاقه محدودی به خرید در بازارهای واردات قراضه فولادی دریایی نشان دادهاند که دلیل آن تلاش برای یافتن مشتری برای کالاهای فولادی بلند تمام شده و نیمه تمام خود است.
منابع گفتند، اما تامین کنندگان قراضه همچنان در تلاش برای افزایش پیشنهادات هستند، زیرا معتقدند تصمیم مالیاتی هند قیمت فولاد را در سطح بین المللی افزایش میدهد.
هند ۱۵ درصد عوارض صادراتی بر آهن و محصولات فولادی وضع کرده است و عوارض صادراتی مواد خام فولادسازی مانند سنگ آهن را به ۵۰ درصد افزایش داده است.
به نظر میرسد پس از وضع عوارض صادراتی هند بر صادرات فولادی، قیمت فولاد در حال افزایش است، اما بازار هنوز به ثبات نرسیده است.
یک تاجر ترک گفت: تامین کنندگان به دنبال افزایش پیشنهادات قراضه خود برای ترکیه بودند، اما فولادسازان ترکیه امتناع کردند.
شاخص قیمت قراضه روزانه در ابتدای هفته به دلیل عدم فعالیت تجاری جدید بدون تغییر بود.
شاخص روزانه قیمت برای قراضه فولادی HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰ ترکیبی) با مبداء اروپای شمالی، Cfr ترکیه در روز دوشنبه ۲۳ می، ۴۵۲.۳۲ دلار در هر تن ارزیابی شد که نسبت به جمعه بدون تغییر بود.
شاخص روزانه قیمت ضایعات فولادی HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰ مخلوط) با مبداء ایالات متحده، cfr ترکیه در روز دوشنبه ۴۶۱.۰۶ دلار در هر تن محاسبه شد که نسبت به قیمت روز گذشته ثابت بود.
منبع: آرتان پرس