تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۶۰۴۹۱
سرویس خبر : قراضه و بازیافت
در ماه آوریل رقم خورد؛

واردات قراضه فولادی چین بیش از ۷۰ درصد کاهش یافت

‌می‌متالز - طبق آخرین آمار گمرک، چین در آوریل امسال ۲۰۳۸۶ تن قراضه فولادی وارد کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۷۱.۴۵ درصدی را نشان می‌دهد که بسیار بیشتر از کاهش ۴۰ درصدی بود که در ماه مارس مشاهده شد.

به گزارش می‌متالز، منابع خبری گفتند که خرید ضایعات فولادی وارداتی در چین طی ماه‌های فوریه تا مارس – زمانی که قرارداد‌های حمل و نقل آوریل امضا شد – به دلیل شکاف گسترده بین پیشنهاد‌های خارجی و پیشنهادات داخلی پایین بود. دوره آرام معاملات که چند ماه به طول انجامید، هفته گذشته با شروع معاملات به پایان رسید.

آمار گمرک چین نشان می‌دهد، ورودی‌های قراضه فولادی در آوریل همچنان در مقایسه با ماه مارس ۹.۵۱ درصد افزایش داشته است.

در مجموع در ماه آوریل؛ ۱۶۱۶۲ تن (۷۹.۲۸ درصد) از ژاپن، کره جنوبی ۲۷۹۷ تن (۱۳.۷ درصد)، تایوان ۴۲۲ تن (۲.۰۷ درصد)، مالزی ۲۶۰ تن (۱.۲۸ درصد) و هند ۲۳۸ تن (۱.۱۷ درصد) وارد شده است.

واردات قراضه فولادی چین، در دوره ژانویه تا آوریل (به استثنای ضایعات فولاد ضد زنگ) نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۴۲ درصد کاهش یافته است.

تفکیک واردات قراضه فولادی در فروردین ماه با کد‌های سیستم هماهنگ (HS) به شرح زیر است:

  • ضایعات چدن (HS ۷۲۰۴۱۰۰۰): ۹۵۰ تن

  • سایر ضایعات فولاد آلیاژی (HS ۷۲۰۴۲۹۰۰): ۷۴۵۵ تن

  • سایر ضایعات فولادی (HS ۷۲۰۴۴۹۰۰): ۱۱۹۸۱ تن

چین هیچ گونه قراضه تولید شده در ماشینکاری (کد HS ۷۲۰۴۴۱۰۰)، ضایعات فولادی با روکش قلع (کد HS ۷۲۰۴۳۰۰۰) یا شمش قراضه برای ذوب (کد HS ۷۲۰۴۵۰۰۰) وارد نکرد.

طبق داده‌های گمرک، واردات ضایعات فولاد ضد زنگ چین (HS ۷۲۰۴۲۱۰۰) در آوریل به ۵۰۵۰ تن رسید که ۴۶۹۵ تن یا ۹۲.۹۷ درصد کل آن از ژاپن وارد شد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده