تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۲۵۷۵۲۱

معاون اجرایی رییس‌جمهور از ۲ پروژه در شهرستان مهریز استان یزد بازدید کرد

‌می‌متالز - معاون اجرایی رییس جمهور عصر پنجشنبه در جریان سفر به استان یزد از طرح توسعه بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) و همچنین طرح ملی راه‌آهن یزد به اقلید فارس در محدوده شهرستان مهریز بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت این طرح‌ها قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، سیدصولت مرتضوی در این بازدید‌ها با تاکید بر تلاش برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در مناطق محروم کشور، گفت: همت و پیگیری مسوولان در کنار اختصاص اعتبارات دولتی نقش مهمی در تحقق اهداف و برنامه‌ها دارد.

وی همچنین در بازدید از طرح توسعه بیمارستان مهریز نیز اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه تاکنون اقدامات موثری صورت گرفته، اما برای اتمام این طرح که نیاز مردم استان و شهرستان مهریز و حتی برخی از مناطق همجوار خارج از استان یزد است، پیگیری و اعتبار ویژه از سوی دولت اختصاص یافته است.

همچنین معاون اجرایی رییس جمهوری در ادامه از طرح ملی راه‌آهن یزد به اقلید در محدوده شهرستان مهریز بازدید کرد و با قدردانی از تمامی تلاش‌هایی که تاکنون برای اجرای این طرح صورت گرفته است، بر سرعت بخشیدن به آن برای استفاده مردم تاکید کرد.

معاون اجرایی رییس‌جمهور از ۲ پروژه در شهرستان مهریز استان یزد بازدید کرد

راه آهن یزد به اقلید فارس از مسیر شهرستان مهریز به طول ۲۷۰ کیلومتر از مصوبه‌های سفر مقام معظم رهبری است که ۲۴۵ کیلومتر آن در استان یزد و بقیه در حوزه استحفاظی استان فارس قرار دارد و با بهره برداری از آن برای ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

راه آهن یزد - اقلید با هدف جابه جایی مسافر و همچنین بار و کالا و تکمیل مثلث گردشگری مرکز ایران در استان‌های یزد، فارس و اصفهان ایجاد شده است و در سال اول بهره برداری، قابلیت حمل بیش از سه میلیون تُن بار را دارد.

همچنین طرح توسعه بیمارستان مهریز با هشت هزار مترمربع زیربنا در چهار طبقه در دست ساخت است که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال مستقیم ۶۰۰ نفر فراهم می‌شود، فعالیت درمانی و بهداشتی این مرکز از سال ۱۳۷۲ آغاز شده و شامل درمانگاه عمومی و تخصصی، بخش‌های زنان و زایمان، جراحی، اورژانس، اطفال، آزمایشگاه، رادیولوژی، دیالیز و چشم پزشکی است.

معاون اجرایی رییس جمهوری صبح امروز برای پیگیری طرح‌های سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان یزد به این استان سفر کرده است.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد (ایرنا)

عناوین برگزیده