تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۹
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۲۰۵۱۵۸
فرماندار ابرکوه:

راه‌آهن یزد - اقلید موجب تحول اقتصاد و توسعه‌ی ابرکوه می‌شود

‌می‌متالز - فرماندار ابرکوه با اشاره به ظرفیت جابه‌جایی سالانه چهار میلیون مسافر و هفت میلیون تن بار از طریق راه‌آهن یزد - اقلید، بهره‌برداری از این طرح ملی که نیازمند تزریق ۳۷۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر است را موجب تحول اقتصاد و توسعه‌ی شهرستان دانست.

به گزارش می‌متالز، «محمدحسین امامی» با اشاره به پیشرفت قابل توجه طرح راه‌آهن یزد - اقلید (در استان فارس) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های زیرساختی ملی و استانی، گفت: این طرح که از اواخر سال ۱۳۹۰ در شهر مهریز کلید زده شده، با طول ۲۷۴ کیلومتر مسیر اصلی و ۴۹ کیلومتر خطوط ایستگاهی، دارای ۱۱ کیلومتر ایستگاه‌های بین‌راهی و دو ایستگاه مسافری در مهریز و ایستگاه تشکیلاتی در ابرکوه است.

وی خاطرنشان کرد: این مسیر ریلی فاصله استان‌های فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد را با استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و هرمزگان بیش از ۳۲۰ کیلومتر کوتاه می‌کند.

فرماندار با اشاره به این که علاوه بر جابه‌جایی مسافر، مراکز بار بسیاری هم از طریق این طرح به هم متصل می‌شوند، بیان کرد: به عنوان مثال در ۱۲۰ کیلومتری این شبکه ریلی، معدن مس و آهن اسمالون واقع شده که محصولات آن از طریق این مسیر ریلی جهت صادرات به سمت بندرعباس یا تامین خوراک ذوب‌ آهن اصفهان و شرکت‌های تابعه فولاد کشور قابل جابجایی خواهد بود.

وی با بیان این که راه‌آهن یزد - اقلید با مشارکت شرکت‌های ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حال ساخت است، اضافه کرد: تاکنون قریب به ۹۰۰ میلیارد تومان برای این شبکه ریلی هزینه شده، ولی تکمیل و بهره‌برداری از آن نیازمند تزریق ۳۷۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر ات.

به گفته‌ی امامی، با تکمیل این طرح، سالانه چهار میلیون مسافر و هفت میلیون تُن بار جابه‌جا می‌شود لذا بهره‌برداری از آن می‌تواند تحول بزرگی در بخش اقتصادی و توسعه شهرستان ابرکوه ایجاد کند.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده