تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۷:۰۸
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۵۷۵۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس مجمع عالی بسیج ماکو، استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی:

ارز ۴۲۰۰ تومانی اقتصاد ایران را آلوده کرده است

‌می‌متالز - رئیس مجمع عالی بسیج ماکو، استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی گفت:اجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی در کنار نظارت ضعیف باعث وارد شدن ضربه سنگینی به اقتصاد کشور گردیده، تولیدکنندگان انگیزه‌های خود را از دست داده، زمینه رقابت در تولید دچار رکود شده است.

به گزارش می‌متالز، دکتر حسین قویدل رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان ماکو و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو و تحلیلگر سیاسی شهرستان در گفتگو با خبرنگار مرزداران در خصوص توزیع ارز ترجیحی گفت: در طول ۴۰ سال گذشته با روی کارآمدن دولت‌های ناکارآمد زمینه برای رشد فساد و فاسدان اقتصادی در جامعه فراهم شد این مسئولین فقط به فکر خود و هم فکر‌های خود بودند و زمینه را برای سوء استفاده از بیت المال و حقوق مردم فراهم نموده و باعث شدند افراد زالو صفت و رانت خوار و ویژه خوار رشد و نمو پیدا کرده و بر اقتصاد کشور مسلط شوند.

وی افزود: مسئله تخلف اقتصادی در دولت گذشته به اوج خود رسید و تصمیم ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد نمود و زمینه را برای رانت‌خواری و آلوده کردن اقتصاد کشور فراهم کرد وبرای عده قلیلی زمینه سوء استفاده و غارت فراهم گردید.

وی تصریح داشت: اجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی در کنار نظارت ضعیف باعث وارد شدن ضربه سنگینی به اقتصاد کشور گردیده، تولیدکنندگان انگیزه‌های خود را از دست داده، زمینه رقابت در تولید دچار رکود شده و فساد و قاچاق سازماندهی شده اقتصاد کشور را نابود کرده است.

دکتر قویدل اظهار داشت: دولت فعلی باید اولاً با نظارت دقیق به مسئله صادرات و واردات و ارزاختصاص یافته و با مقابله شدید با قاچاق از تاثیرات منفی این تصمیم غلط در اقتصاد کشور بکاهد و با جلوگیری از افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها امیدمردم به تغیرات اصولی آینده در اقتصاد کشور را افزایش دهد.

وی در پایان تاکید داشت:دولت باید با احتیاط لازم و با جلوگیری از فشار به اقشار کم درآمدجامعه و حمایت از آن‌ها با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی، به صورت تدریجی نسبت به جراحی این غده چرکین (ارزترجیحی) اقدام نموده و زمینه‌های سوء استفاده را از بین ببرند وبدینوسیله اقتصادکشور را از این نابسامانی نجات دهد.

منبع: اروم نیوز

عناوین برگزیده