تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۱
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۵۷۵۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست فرمانداری سقز:

ساخت کارخانه طلا نقش مهمی در اشتغال و توسعه شهرستان سقز دارد

‌می‌متالز - سرپرست فرمانداری سقز گفت: معدن طلای قُلقُله، یک طرح پیشران توسعه است و ساخت کارخانه استحصال طلا در سقز توسط زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری هلدینگ شستا نقش مهمی در اشتغال و توسعه شهرستان سقز به دنبال دارد.

به گزارش می‌متالز، جعفر توان روز شنبه در نشست با مدیرعامل شرکت معادن طلای استان کردستان و جمعی از مدیران شهرستانی اظهار داشت: باید تلاش کنیم پای شرکت‌های سرمایه گذاری بزرگ در سقز باز شود، زیرا سرمایه گذاری‌ها در شهرستان باعث اشتغال و رونق اقتصادی و کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی با اشاره به وجود طرح‌های پیشران توسعه در جای جای ایران اسلامی از جمله ذوب آهن اصفهان، مس کرمان و فولاد بناب، یادآور شد: اجرای طرح‌های صنعتی و بزرگ و پیشران توسعه، زمینه ساز توسعه و آبادانی است و در هر جا، پای صنعت باز شده منجر به آبادانی و توسعه شده است.

سرپرست فرمانداری سقز خطاب به مدیرعامل شرکت معادن طلای کردستان و مدیران دخیل در این طرح گفت: با مردم روستا و منطقه‌ای که طرح در آن اجرا می‌شود صادقانه صحبت کنید که این طرح به دلیل اجرای مطالعات دقیق، هیچ جای نگرانی نیست.

وی تاکید کرد: دغدغه‌های مردم بنا به استناد کارشناسان فن و اهل نظر ادارات ذیربط از جمله محیط زیست، منابع آب، مرکز بهداشت و صنعت، معدن و تجارت، جای نگرانی ندارد.

توان قول مساعد داد که هفته آینده در محل اجرای طرح کارخانه فرآوری، جلسه‌ای با حضور مشاور طرح، مدیران استانی و شهرستانی در ارتباط با رفع دغدغه‌های مردم تشکیل شود.

سرپرست فرمانداری سقز اضافه کرد: شرکت معادن طلای کردستان و ادارات ذیربط، در قبال مسایل زیست محیطی و حفاظت از سلامت آب آشامیدنی و هوای پاک، متعهد هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان هم با بیان اینکه شرکت در قبال رعایت مسایل زیست محیطی، پایبند و به سازمان محیط زیست کشور و محیط زیست کردستان، تعهد داده است، تاکید کرد: مردم روستا، نگرانی در قبال این موضوع نداشته باشند.

محمود قادرمرزی، ادامه داد: ۲۰ هکتار زمین مورد نیاز نیز برای دپوی مواد معدنی و فعالیت کارخانه استحصال و فرآوری تامین و تاکنون برآورد شده است ۸ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال در این طرح سرمایه گذاری شود.

وی یادآور شد: شرکت سرمایه گذاری در طلای سقز، شرکت صدر تامین از مجموعه شرکت‌های سرمایه گذاری شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده