تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۵۷۷۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حاجی پور مطرح کرد:

انتقاد از عملکرد دولت در زمینه مدیریت ارز ترجیحی/ بدون فراهم شدن زیرساخت‌‎ها نباید یارانه آرد حذف شود

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌ها برای اجرای مصوبه مجلس در زمینه مدیریت ارز ترجیحی، تصریح کرد: بدون فراهم شدن زیرساخت‌ها به هیچ عنوان نباید به سراغ حذف ارز ترجیحی می‌رفتند تا مردم دچار مشکل شوند.

به گزارش می‌متالز، رضا حاجی پور با انتقاد از حذف ناگهانی یارانه آرد و افزایش قیمت نان و ماکارانی طی روز‌های گذشته، اظهار کرد: توقع ما از دولت این بود که ابتدا زیرساخت‌ها برای حذف یارانه آرد فراهم و سپس نسبت به آن اقدام می‌شد، ولی پیش از فراهم شدن زیرساخت‌ها شاهد حذف آرد نان و ماکارانی بودیم که این مساله به معیشت مردم لطمه زد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقطه تمایز کشور ما با سایر کشور‌ها این است که ما صاحب انرژی هستیم، افزود: بنابراین یارانه حاصل از حامل‌های انرژی می‌تواند به بخش‌های مختلف اقتصاد به ویژه معیشت مردم اختصاص یابد.

وی ادامه داد: متأسفانه مدیریت نادرست باعث شده وضعیت مصرف انرژی در کشور در مسیری نادرست مصرف شود؛ چرا باید در کشوری که با مشکل کمبود آب مواجه است، کاشت هندوانه انجام گیرد. آبی که کاشت هندوانه می‌برد چندین برابر گندم است.

وی اضافه کرد: در حالیکه ما می‌توانیم از ورامین تا مشهد، از قم تا اهواز و همچنین تا تبریز و کردستان گندم بکاریم و یا حتی ۱۷ استان ما قابل کشت برنج است، چرا مدیریت درستی در این زمینه حاکم نمی‌شود.

یارانه‌های نقدی به مرور زمان ارزش خود را از دست می‌دهند

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی آرد صنعتی قبل از جبران اقتصادی آن برای خانوار به هیچ عنوان قابل قبول نیست، گفت: اینکه پیش از توزیع کالابرگ اقدام به حذف ارز ترجیحی آرد و نان می‌‎شود به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و دولت باید رسیدگی کند.

حاجی پور با تأکید بر اینکه معیشت مردم خط قرمز مردم است، تصریح کرد: توزیع یارانه نقدی با توجه به اینکه پول نقد ارزش خود را از دست خواهد داد چاره کار نیست و باید کالابرگ در اختیار مردم قرار گیرد. قطعا تا قانون مجلس به درستی پیاده نشود از وظایف نظارتی مجلس استفاده خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده