تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۵۷۷۴۹

درخواست انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای واردات کالای اساسی

‌می‌متالز - انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل کالای جاده‌ای در نامه‌ای به رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی خواستار نقش آفرینی شرکت‌ها برای ورود کالای اساسی شد.

به گزارش می‌متالز، در بخشی از نامه انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل کالای جاده‌ای بندر امام خمینی (ره) که به امضای شاپور زارع رسیده، آمده است؛

«.. انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل کالای جاده‌ای بندر امام در جهت حمایت از صنف خود با در نظر گرفتن منافع ملی که از نظر این صنف بر هر اموری اولویت دارد و با بهره‌گیری از نامه شورای عالی امنیت ملی به شماره... مورخ ۲۹ بهمن ۹۷ و بند ۴ مصوبه ستاد مقابله با تحریم‌های اقتصادی در بدترین شرایط ممکن با وجود اعتصابات گوناگون رانندگان با پیشنهاد و اجرای طرح کنسرسیوم صنفی حمل‌ونقل‌های بندر امام توانست با استفاده از تمام ظرفیت شرکت‌ها ضمن برطرف کردن و مدیریت بحران به‌وجود آمده به دستاورد توزیع مناسب و به موقع کالای اساسی بین استان‌ها، تخلیه به موقع انبار‌های بندر امام، جلوگیری از رسوب و فاسد شدن کالای اساسی، کاهش هزینه انبارداری و.. نائل شود.

مانحن فیه تصمیم دولت مبنی بر وارد کردن کالای اساسی توسط سه شرکت پشتیبانی امور دام، بازرگانی دولتی و خدمات حمایتی کشاورزی علی‌رغم وضعیت بد اقتصادی و آگاهی کامل از شرایط موجود در بندر امام رویه سابق را تغییر داده و به استفاده از تنها سه شرکت جهت اجرای عملیات روی آورده‌اند که عملاً در صورت عدم استفاده از تمام شرکت‌های حمل‌نقل با مدیریت این انجمن صنفی که مورد توافق همه شرکت‌هاست مانند سال‌های ۹۰ تا ۹۱ و ۹۸ تا ۱۴۰۰ که تجربه بسیار خوب و دستاورد‌های مثبتی را به همراه داشته باعث بیکاری ۱۲۰۰ سرپرست خانوار به‌صورت مستقیم و چندین هزار نفر به صورت غیر مستقیم خواهد شد؛ لذا از آن مقام محترم خواهشمند است اقدامات مقتضی لازم جهت همکاری با این انجمن مانند سال‌های گذشته را به شرکت‌های فوق‌الذکر واردکننده کالا و در رأس آن‌ها وزارت جهاد کشاورزی عنایت فرمایید.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده