تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۴۶۱۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واردات ۱۶.۵ میلیون تن کالای اساسی به کشور در سال ۱۴۰۰

‌می‌متالز - بر اساس آمار رسمی سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای امسال تا اوایل بهمن ماه بیش از ۱۶ میلیون تن کالای اساسی به بنادر کشور وارد شده است.

به گزارش می‌متالز، مطابق آمار سازمان بنادر و دریانوردی، عملکرد مقایسه‌ای واردات کالای اساسی نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا اوایل بهمن در مجموع ۱۶ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۹۹۴ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است. این کالا‌ها شامل گندم جو ذرت شکر و برنج بوده است.

بر این اساس بندر امام خمینی با تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۹۸۴ هزار تن انواع کالای اساسی در رتبه اول قرار دارد. طی مدت یاد شده در این بندر ۲ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۹۵۶ تن گندم، یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۱۰۵ تن جو، ۵ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۷۰۲ ذرت و ۵۵۸ هزار و ۲۲۱ تن شکر تخلیه و بارگیری شده است.

در بندر شهید رجایی به عنوان بندر دوم در مجموع دو میلیون و ۱۱۸ و ۲۵۸ هزار تن کالای اساسی تخلیه و بارگیری شده است.

در بندر چابهار به عنوان سومین بندر کشور در واردات کالا‌های اساسی یک میلیون و ۶۷۵ هزار و ۶۸۷ تن اساسی تخلیه و بارگیری شده است در این بندر ۸۷۷ و ۲۰۰ تن گندم، ۳۹۶ هزار و ۲۳۰ تن جو، ۲۶۴ هزار تن ذرت، ۲۷ هزار تن شکر و ۱۱۱ هزار تن برنج از ابتدای امسال تا اوایل بهمن تخلیه و بارگیری شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده