تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۵۷۸۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون استاندار فارس:

معدن داران شهرستان بختگان از خاک‌فروشی و خام‌فروشی پرهیز کنند

‌می‌متالز - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس گفت:خام‌فروشی این معادن موجب هدر روی سرمایه‌های ملی در این شهرستان می‌شود و باید معدن داران تدابیری اتخاذ کنند تا محصولات به صورت فرآوری شده به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه و از خام فروشی پرهیز گردد.

به گزارش می‌متالز، عبدالعلی کریمی روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران قدیم و جدید شهرستان بختگان با اشاره به وجود معادن غنی سنگ چینی، کرم و منگنز در شهرستان بختگان گفت: خام فروشی این معادن موجب هدر روی سرمایه های، ملی در این شهرستان می‌شود و باید معادن تدابیری اتخاذ کنند تا محصول به صورت فرآوری شده به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه شود.

کریمی وجود این معادن را یک سرمایه بزرگ برای کشور و شهرستان ذکر کرد و افزود: باید با ایجاد صنایع تبدیلی خام فروشی این معادن تبدیل به عرضه محصولات آن‌ها شود.

وی دعوت از سرمایه گذاران و همکاری مسوولین شهرستان بختگان در کمک به آن‌ها جهت صنعتی شدن را خواستار شد.

این مسوول همچنین باتوجه به خشکسالی‌های پی در پی و خشک شدن دریاچه بختگان و تحلیل آب‌های زیر زمینی شهرستان، افزود: می‌طلبد جهاد کشاورزی تمهیدات لازم در جهت آبیاری تحت فشار باغات و مزارع شهرستان اقدام و از آبیاری غرقابی پرهیز نمایند همچنین با توجه به حوزه کشاورزی، شهرستان بختگان به سمت سرمایه گذاری صنعتی و استفاده از توانمندی معادن بسیار غنی موجود در شهرستان برود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در ادامه سخنان خود همچنین از مسئولین شهرستان خواست نسبت به تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری در شهرستان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

شهرستان بختگان از شهرستان‌های استان فارس است. این شهرستان پیش‌تر یکی از بخش‌های شهرستان نی ریز بود که در ۱۰ مهر ۹۸ از بخش به شهرستان ارتقا یافت.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده