تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۵۷۹۴۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

فرماندار اهر بر حل مشکل روستا‌های پیرامون معدن انجرد تاکید کرد

‌می‌متالز - فرماندار اهر حل مشکلات روستا‌های مسیر معدن انجرد را از اولویت‌های دولت در این شهرستان عنوان کرد و گفت: حقوق روستائیان پیرامون این معدن باید حفظ شود.

به گزارش می‌متالز، ابوالفضل غنی‌زاده روز دوشنبه در جمع دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا‌های زندآباد، جوبند و انجرد با بیان اینکه معدن انجرد یکی از معادن بزرگ منطقه ارسباران است که دارای ظرفیت‌های بالقوه در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری است، گفت: حقوق روستائیان پیرامون این معدن می‌بایست رعایت شود و این به منزله این نیست که حقوق مالکانه و قانونی سرمایه گذار و مالک معدن مس انجرد تضییع شود.

وی خاطرنشان کرد: در نظام‌های حقوقی انفال عامه تعریف شده است و هر گونه تعرض و تعدی به انفال عمومی مطرود است و موجب ضمان “کیفری” و موجد مسوولیت “مدنی “است.

فرماندار اهر با اشاره به اینکه دفاع از حقوق عامه و آحاد جامعه در کنار بهبود وضعیت شرایط اقتصادی شهرستان دنبال می‌شود، افزود: بایستی برنامه مطالبات را در چهارچوب قانونی ترسیم کنیم از این‌رو نباید برای مدیران معدن انجرد موانع تولید ایجاد کنیم و نیز در برابر خواسته‌های مردم تساهل کنیم.

وی با بیان اینکه کسانی که سعی در ایجاد اختلاف دارند به دنبال رانت اقتصادی و سیاسی هستند، خطاب به اهالی روستا‌های انجرد، زندآباد و جوبند گفت: اجازه ندهید افراد سودجو با ارابه اختلاف افکنی، مطالبه‌گری را به بیراهه سوق دهند چه بسا مطالبات مردم مسکوت می‌ماند و توسعه معادن و به طریق اولی اشتغال‌زایی تعطیل می‌شود.

غنی زاده تاکید کرد: باید فضا را به سمتی هدایت کنیم تا عدالت رعایت شده و خواسته‌های روستائیان تحقق یابد.

فرماندار اهر همچنین بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری و احیای مسیر گردشگری جاده ارتباطی شیور به روستای پیغام تأکید کرد و گفت: شیور منطقه‌ای گردشگری و با ظرفیت‌های فراوان است، با توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه؛ اقتصاد روستا‌های مجاور نیز بهبود می‌یابد و باید برنامه‌ای ترتیب دهیم تا مسیر ارتباطی روستا‌های همجوار شیور با روستای پیغام کلیبر که مسیر گردشگری است احیا شود.

عملیات اجرایی معدن و کارخانه کنسانتره مس انجرد در اهر ۲۴ آذر ۱۳۹۱ آغاز شد و ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۸ با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مقام‌های کشوری و استانی افتتاح شد.

فعالیت معدن انجرد علاوه بر مشکلات زیست محیطی موجب تخریب جاده‌های روستایی شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده